שיפוץ בניינים

שיפוץ חדר מדרגות

שיפוץ חדר מדרגות

חדר המדרגות של בניין הוא אולי החלק השימושי ביותר בבניין. דיירי הבניין עולים ויורדים בחדר המדרגות מספר פעמים ביום, גם אורחים אשר מגיעים לבניין עולים ויורדים בכל חלקי הבניין. בתקופת הקיץ כאשר דיירים משתנים ועוברים דירה, העברת רהיטים פוגעת בקירות וניתן לראות שריטות וחריטות. לכן, אך טבעי הדבר שחדר המדרגות נשחק, מתלכלך ואף מתבלה ככל שעובר הזמן. מידי פעם, יש לערוך שיפוץ של חדר המדרגות, על מנת לשוות לו מראה נעים, נקי וחדש, אשר מנעים על הדיירים את שהותם בבניין. מידי מספר חודשים יש לבדוק, שאין פסולת או דברים אשר מפריעים לנוע במדרגות.

צביעת חדר מדרגות

צביעה של חדרי מדרגות היא השיפוץ הבסיסי ביותר שאותו יש לבצע. בבניינים רבים עורכים צביעה של כל חדר המדרגות אחת לשנה. בניינים שבהם גרים ילדים רבים, באופן טבעי מתלכלכים במהירות רבה יותר וזקוקים לצביעה בתדירות גבוהה יותר לעומת בניינים שחיים בהם אנשים מבוגרים, אשר מסוגלים לשמור על הניקיון של חדר המדרגות בצורה טובה יותר. צביעת חדר מדרגות צריכה להיעשות בהשתתפות של כל דיירי הבניין, מאחר שחדר המדרגות הוא משותף. אין חלוקה של קומות בחדר המדרגות, כלומר גם אם נדרש שיפוץ מסוים רק בקומה אחת, כל דיירי הבניין מחויבים להשתתף בהוצאה.

בבניינים ישנים ישנה מידת הזנחה ושימוש בחומרים פשוטים כמו בצבע סיד, לאומת צבעים רחיצים ובעלי עמידות גבוהה יותר. בחדרי מדרגות רבים נדרשת עבודה, של העלאת הרמה על ידי מריחת שכבה של פריימר והכנה לצבע איכותי יותר.

שיפוץ חדר מדרגות

לעיתים ישנו צורך בשיפוץ מקיף יותר של חדר מדרגות. שיפוץ זה יכול להיעשות כאשר ישנה בעיה כלשהי עם המדרגות, כמו שבר, נזק כלשהו, גילוי של בעיה בטיחותית במדרגות וכדומה. בנוסף, במקרים שבהם מעוניינים להוסיף מעלית לבניין, לעיתים יש צורך בשבירה של המדרגות על מנת לבנות אותן מחדש באופן שיאפשר את הוספת המעלית. שיפוץ כזה הוא מורכב מאד, כמובן, ודורש עבודה רבה, השקעה כספית גדולה וממילא גם הסכמה של כל דיירי הבניין.

כאשר עורכים שיפוץ יסודי של חדר מדרגות, יש להתייעץ לפני הכל עם מהנדס מקצועי, אשר יוכל לכוון כיצד לטפל במדרגות, כיצד להרוס אותן וכיצד לתכנן מדרגות חדשות באופן שלא יפגע ביסודות הבניין וביציבותו. חשוב מאד לשכור בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים, מכיוון שמדובר בעבודה רגישה אשר דורשת דיוק ובטיחות. בנוסף, כמובן, יש להתכונן מראש לתקופה של מספר שבועות של רעש כבד, לכלוך ואבק רב, הנובעים מפעולות ההריסה והבנייה של המדרגות.

 חידוש חדרי מדרגות

מאחר ומדובר לרוב באזורים סגורים, חדרי המדרגות זוכים לקבל יחס שווה לקירות הבית שלנו. אך עדיין מדובר בקירות עם תעבורה של אנשים וחבטות רהיטים, באזורים רבים ישנה חדירת לחות ואף רטיבות. חדרי מדרגות ולובי כניסה לבניין מצריכים טיפול ואחזקה בתדירות גבוהה יותר, מבית פרטי או אפילו מקירות של עסק קטן. עדיין ישנה כניסה של רוחות והנטייה תמיד תהייה להזניח את רמת האחזקה של הקירות, בשל חסכון בהוצאות הועד בית של הבניין.

שפכטל אמריקאי הינו חומר עדין מאוד אשר נשרט בקלות והינו רגיש לרטיבות, מספיק מעט לחות והחומר מיצר כתמים צהובים על הקיר. צבע סיד אינו רחיץ ורמת ההגנה שלו על הקירות אינה, עומדת בסטנדרטים או בעל עמידות לשנים ארוכות. האופן שבו נגן על הקירות, יוכל לעזור לנו בעתיד ולאורך הזמן יקל על הוצאות התחזוקה.

אם רוצים ליצר קירות בעלי רמת עמידות גבוהה, צריך להשתמש בחומרים איכותיים בעלי אופי חיצוני. שפכטל חוץ הינו חומר חזק יותר ובעל עמידות גבוהה יותר, משל השפכטל האמריקאי. אומנם הוא אינו בעל מרקם רך ונעים כשל האמריקאי אך מתאים לקירות של לובי כניסה וחדרי מדרגות. נ

יתן למרוח את השפכטל בשתי שכבות ולהשיג תוצאות חלקות יחסית ובשילוב עם פריימר מתקבלת שכבה חזקה ועמידה.

לאחר מריחת הפריימר ניתן יהיה לצבוע בצבע אקרילי איכותי אשר, הינו רחיץ ובעל עמידות לחום וקור.

שליכט אקרילי יכול להיות פתרון חזק לקירות אשר סופגים חבטות, מאחר ומדובר בחומר חזק וגמיש. באזורים מעל לפנלים עד לגובה של כמטר, ניתן לראות סימנים של לכלוך ושריטות. כל חדרי המדרגות בארץ סובלים מאותה הבעיה וניתן לפתור אותה, על ידי חיפוי איכותי יותר. השליכט האקרילי אינו נשרט בקלות ואינו סופג כתמים, כך שהחומר נשאר במצב טוב לאורך זמן. בשל תכונותיו האלסטיות, הוא נחשב לחומר עמיד בפני רטיבות ואינו מתכווץ יותר מידי תחת חום.

אפשרות נוספת תהייה חיפוי הקירות בשיש או באריחים, עד לגובה של כמטר מעל לפנלים. חיפוי יכול ליצר עמידות חזקה והינו רחיץ, במקרה של סימנים מאופניים.

רגע לפני שעוברים דף, תנו לנו לייק :-))))

תודה רבה…