שיפוץ בניינים

חיפוי קירות חיצוניים

חיפוי קיר- הוא בעצם מעטפת חיצונית העוטפת את הקיר ומכסה אותו. החומרים המקובלים לשימוש בחיפוי קירות חיצוניים משתנים לפי הצורך, חומרים כגון: עץ, טיט, שליכטה, שליכט אקרילי שיש ואבן הם החומרים הנפוצים ביותר לחיפוי קירות כיום. חיפוי הקיר נעשה בשלב סיום בניית הדירה או בניין המגורים בדרך כלל.

חיפוי קירות חיצוניים נועד לשתי מטרות עיקריות:

א.       לבודד את המבנה מתנאי מזג האוויר המשתנים

ב.       לתת חזות אסתטית, דקורטיבית ונעימה לבניין

ג.        לחזק תשתיות של קירות פגומים

ד.       לחזק מערכת איטום חיצונית לקירות

ה.       יצירת התאמה דקורטיבית עם בניינים שכנים

איך נבצע את החיפוי? הנה מספר כלים שיעזרו לכם להתחיל:

התייעצו עם מכרים לגבי בחירת חברת שיפוצים

בחירת חברת שיפוצים בתחום החיפוי אינה משימה קלה כלל וכלל. עבודת החיפוי מחייבת דיוק מרבי, משום שצריך לשמור על קווים ישרים בין האריחים שאותם מדביקים. התייעצו עם חברים ושכנים לגבי עבודות חיפוי שעשו בעבר. לחברה צריכים להיות כל האישורים המתאימים, לצד ביטוחים, ליווי מהנדס החתום על המפרט ועוד. דיירי הבניין נושאים באחריות מסוימת, עבור הביצוע ועל ההתקשרות עם החברה הקבלנית. במקרים מסוימים עדיף לשכור מפקח מטעם הבניין, על מנת לכסות את השמירה על הפאן המקצועי.

שימוש בחומר ציפוי אחד או יותר

השילובים שתעשו בין חומרי החיפוי השונים הם שיצרו את המראה האסתטי של הבית. ניתן לשלב אבן עם עץ, או אבן עם זכוכית על מנת ליצור מראה אלגנטי ומיוחד. כמו כן, ניתן להשתמש באותה אבן אך בגמורים שונים וכך להפריד בין סוגי הקירות השונים וליצור מראה מיוחד לבניין.

שימוש בחיפוי אבן

חשוב לדעת שחיפוי אבן הינו ציפוי קירות פופולארי מאוד כיום בזכות עמידותו הרבה בתנאי מזג האוויר המשתנים, היכולת שלו לבודד וליצור טמפרטורה אחידה בכל הבית וכמעט אין צורך לתחזק את הציפוי. לאורך שנים השתמשו בציפוי זה ולא בכדי. חשוב לדעת שבניין המחופה באבן מגדיל את ערכו בשוק, האבן מעניקה מראה יוקרתי לבית שקשה להתחרות בו. חשוב מאוד בשלב הביצוע לפקח על אופן, העבודה ועל מפרט מקצועי. יש לבצע קידוח בכל האריחים ולקבע אותם, בעזרת מיתדים וברגים לקירות. הכיסוי של הברגים ואזורי הקידוח, יעשה על ידי דבק שיש איכותי.

חיפוי קירות חיצוניים לפי בניינים שכנים באזור

לעיתים, פתרון חיפוי הקיר שלכם הינו פשוט ביותר ואינכם צריכים להתלבט- בחרו בדוגמא של שאר הבניינים באזור ותקבלו מראה בניין שמשתלב נפלא בסביבה.

חיפוי בבריקים (לבנים)

אנשים רבים בוחרים לצפות את המבנה החיצוני בלבנים במגוון צבעים וגדלים המשווים לבית מראה מיוחד ומרענן. הבריקים הינם כבדים יותר משאר חומרי החיפוי ובכך הם מסייעים לבידוד המבנה ושמירה על יציבותו. בנוסף, הבריקים הינם שיטת חיפוי אופנתית ועכשוויות, כך שניתן לראותם בבניינים חדשים אשר נבנו לאחרונה.