שיפוץ בניינים

פרויקט בשיפוץ בניין

אחת הבעיות הראשיות בעבודת שיפוץ מבנים נעוצה בעובדה שמעורבים כל הדיירים, לא תמיד יש הסכמות והוועד נאלץ לגשר. בדרך כלל מדובר בעבודה החורגת מהסדר התשלומים הקבוע עבור תחזוקת הבניין ומדובר בהוצאה של כמה אלפים לכל דייר. כאשר מדובר בהרבה כסף מתחילות הבעיות ומופעל לחץ על הוועד למצוא את הפתרון הקל והזול ביותר.

 חשוב לזכור ששיפוץ בניינים מעלה את ערכן של כל הדירות. דירה בבניין מוזנח חיצונית, גם אם מבפנים נראית חדשה לגמרי, עדיין ערכה יישאר נמוך ויהיה קשה למכור אותה. בעלות שיפוץ מבנים של כמה אלפי דולרים יהיה ניתן להרוויח עליית ערך של עשרות אלפי דולרים. כמו כן ה"תרומה" של מראה בניין מוזנח מורידה את רמת חזות הרחוב ופוגעת באווירת המקום.

לא פעם אנחנו רואים רצף של בניינים מוזנחים והרחוב מרגיש עזוב ומיושן, לעומת אזור עם בניינים מחודשים וצמחיה חדשה אשר נראים תוססים יותר.

ברוב המקרים כאשר המצב חמור עד כדי כך שמחליטים לטפל בקירות, מדובר בעבודה לא קטנה, שאינה מסתכמת רק במריחת צבע או איטום קל. עד שהחיפוי הישן לא נופל ומהווה סכנה או שקיים מצב של רטיבות וחדירת מים לרוב הדירות, יהיה קשה לוועד לגייס את כל הדיירים. לכן בדרך כלל, כאשר מצליח לבסוף הוועד לאחד את כל הדיירים ופונים לקבלן שיפוצים, המצב כבר עגום.

במקרים בהם אין חיפוי קיים ניתן יהיה לטייח מחדש את הקירות, כל זאת לפני בדיקה שמצב הקירות סביר ואין חשיפה של ברזלי הזיון מהבטון (במצב כזה ראו מאמר על חיזוק בטון).

ניתן יהיה לסיים עם פיניש של שליכט אקרילי או שפריץ.

אפשרות נוספת היא ציפוי המעטפת בעזרת טיח צבעוני, כשפתרון זה הוא שכיח מאוד.

חיפוי מעטפת המבנה בעזרת שיש הוא הפתרון כנראה היקר מבין כל הפתרונות המוצעים.

לביצוע הפרויקט נדרשים מספר רב של בעלי מקצוע, על מנת לחסוך בעוגמת הנפש הנגרמת מהרעש והלכלוך. כמו כן, המבנה עלול להיות חשוף לפורצים בזמן השיפוץ מבנים כאשר ישנו פיגום אשר מקיף את הבניין.

לפעמים רואים בניינים עם שלטי חוצות אשר מסתירים את הבניין, אלה עוד יותר חשופים לפריצות מאחר ואף אחד לא יכול לראות את הנעשה בתוך הבניין.

חשוב למצוא קבלן המתמחה בשיפוץ מבנים אשר מספק כוח אדם בשפע ולא חוסך בדבר ועובד בצורה מסודרת, כך שמקימים פיגום רק באזור העבודה ולא מקיפים את כל הבניין במשך חודשים ומשאירים פירצה לגנב. אם אין תאורה בעיקר בקומת הקרקע, יש לחזק את התאורה בעזרת מספר פלורוסנטים.

יש לערוך הסכמים בין הוועד לבין הקבלן לשיפוץ מבנים, כך שיהיה הסדר תשלומים לפי התקדמות הפרויקט.

מועד התחלת הפרויקט וכן שמירה על סדר וניקיון, צריכים להיות מעוגנים בחוזה. קבלן איכותי יעטוף את כל החלונות והפתחים על מנת לשמור על רמת ניקיון טובה לאורך הפרויקט. כך או כך, מדובר בכאב ראש לא קטן ורצוי להכין את כל הדיירים מראש על מנת לקבל את כל התמיכה הנדרשת לצורך השגת המטרה.

עמית עוז

עמית עוז בניינים הינו קבלן לשיקום מבנים, עבודות גובה משולבות פיגומים וסנפלינג..