עמית עוז בניינים

שיפוצים המדריך המלא

לפניכם מדריך מלא לצורך הבנת היקף עבודות השיפוצים השונות וסוגי בעלי מקצוע אשר מעורבים בתהליך.

כאשר נכנסים לפרויקט שיפוץ, ישנם המון מרכיבים שיש לקחת בחשבון כגון:

אינסטלציה –כבר ממזמן לא בונים חדר אמבטיה אחד לכל הבית ותחום האינסטלציה פרוש למעשה על כל המבנה. חדרי אמבטיה נמצאים צמודים לחדרי הורים ומספר חדרי שירותים מפוזרים בתוך הבית כך שהצנרת מקיפה את רוב הבית. גם הצנרת עברה שינויים רבים ותקופת הצנרת ממתכת עברה מעולמנו והיום משתמשים בצנרת פלסטיק אשר נוחה מאוד לעבודה ועוד המון חידושים. תחום האינסטלציה עובר הרבה שינויים וחידושים ותוכלו לקרוא על כך בפינת המאמרים.

גבס-תודות לגבס יש לנו עיצובים מרהיבים אשר יכולים להפוך את הסלון המסורתי שלנו לחדר הנראה כמו שיצא מסרט מדע בדיוני. אורות ניאונים מוסתרים ותקרה מרחפת אשר נראית כמו חללית מעופפת עם אורות צבעוניים. גבס יכול לייצר נישות מעניינות אשר יוצרות אווירה שונה לגמרי וביחד עם קרניזים אשר שופכים אור על הנישות ונוצר מראה חדש לגמרי. גבס גם משמש כפתרון מעולה לחיפוי קירות פנימיים ולחלוקת החלל ללא כל צורך בבלוקים וטיח.

טפטים-תחום הטפטים התעורר לחיים לאחר שנים שנשכח, עוד זכור לנו הטפטים מתקופת התארחות אצל סבא וסבתא שלנו והינה עכשיו אחרי שנים אופנת הטפטים חוזרת ובגדול ומביאה איתה מגוון עצום של טפטים בסגנונות רבים ויפים. גם בעלי המקצוע אשר כמעט ושכחנו מהם חוזרים לאופנה וניתן להשיג היום מומחים להדבקת טפטים מכל סוג שהוא.

צביעה-כל כמה שנים הבית שלנו צריך לעבור את עבודת הצביעה אשר מטרתו לרעננן את מראה הבית או לשנות מעט את האווירה. צביעת בתים הינו תחום שכיח מאוד מאחר והוא נחשב לחלק מתחזוקת הבית ונצרך מידי כמה שנים.

שיקום מבנים-תהליך השיקום מגיע כאשר מבנה מתיישן עד לכדי סדקים בעמודי התמיכה ובפגיעה בברזלי הזיון בתוך העמודים. שיקום בטון במבנים הוא תהליך של חיזוק התשתית הישנה וחידוש קירות אשר החלו בתהליך התפוררות.

איטום-תחום האיטום התפתח מאוד בשנים האחרונות והפך מאיטום גגות לאיטום קירות, רצפה ולמעשה כל דבר אשר עוטף את המבנה. איטום מתחיל בזמן הבנייה כאשר רוצים להגן על המבנה מרטיבות עתידית ונמשך לאורך תחזוקה המבנה.

בנייה – תחום הבנייה מתחיל מיסודות הבית ועד לגג, כאשר מתחילים לבנות יש לבצע חפירות עומק על מנת להחדיר ברזל ובטון אשר משמשים כתשתית ליציקת הבטון של העמודים. כל העמודים מחוברים יחד על ידי רצועות בטון ולאחר מכן יוצקים שטח חלק אשר משמש לבניית הרצפה. אחרי יצירת התשתית מוסיפים עמודים ויוצקים עוד קומה וכך הלאה לפי מספר הקומות הנדרשות. לאחר יצירת הקומות מחילה עבודת החלוקה לפי דירות וחלל משותף, אחת החלוקה מבצעים בעזרת בלוקים ויוצקים את פיר המעלית. את מעטפת הקירות יוצרים מבלוקים ומתחילים עם חציבות לצורך החדרת תעלות עבור צנרת, לאחר החדרת הצרנת מתחילה עבודת הגמר.

חשמל-עומס מוצרי החשמל אשר אנחנו צורכים היום מביא את תחום החשמל לכדי חשיבות עליונה. מוצרי החשמל מקיפים אותנו ועוזרים לנו בחיי היום יום, מוצרי חשמל שומרים על רמת החום והקור בביתנו, מספקים לנו מים חמים בחורף ומדליקים עבורנו אור. היום לכל ילד יש מחשב וטלוויזיות מפוזרות בחדרים, הצורך שלנו גדל ומצריך יותר נקודות חשמל ומפסקים מאמרים מקצועיים. חלק ממוצרי החשמל בעלי רמת צריכה גבוהה ואנחנו נדרשים לחזק את קווי החשמל על מנת לתמוך בעוצמת הצריכה. אפילו חדרי האמבטיה הפכו לצרכני חשמל כאשר הוכנס הג'קוזי והחיבור של חשמל ומים באותו החדר דרש רמת גבוהה יותר של תכנון מראש.

מסגרות-הרבה לא מכירים את הצרכים שיש לנכס ממסגרייה, אך כאשר נשענים על המעקה במרפסת כבר מבינים את חשיבות המסגר. עבודות מסגרות לוקחות חלק בבניית סורגים על מנת לאטום כניסת זרים לבית ובניית שערים לכניסה.

מטבחים – כבר מזמן לא נחשב המטבח למקום בו מבשלים בלבד, היום המטבח הפך למקום מפגש משפחתי וניתן לארח בו חברים. המטבחים של היום מגיעים במראה מיוחד וניתן להזמין משפחה וחברים למטרת אירוח וישיבה. ניתן להתאים את סוג המטבח לפי אופי הבית כאשר יש מטבחים בעלי מראה חדיש או מטבחים בעלי מראה אורבאני אשר מתאימים ליצירת מראה מבריק ונקי. לבית בעל מראה כפרי ניתן יהיה להוסיף מטבח מותאם העשוי מעץ טבעי עם עיטורים אשר משלימים את המראה הכפרי. ביחד עם פינת בר מוגבהת או שולחן מתקפל, יכול המטבח להפוך לפינת אירוח אטרקטיבית ביותר. המבטח החדש גם מגיע עם פרזול אשר מאפשר סידור נוח יותר של כלי הבית ואחסון גדול יותר.

פרקטים – פרקטים הינם פתרון מהיר לכיסוי הרצפה וניתנים להרכבה בתוך יום ובעלות נמוכה. פתרון נוח זה יכול להפוך את הרצפה הישנה לרצפת עץ בעלת מראה חמים ונקי יותר מרצפה ישנה ובלויה. הפרקט עצמו עשוי משבבי עץ ממוחזרים אשר עוברים תהליך דחיסה ובשילוב עם דבק נוצר משטח אשר ניתן לעבוד איתו. פרקטים מגיעים בשלל גוונים אשר ניתן יהיה להתאים את הפרקט לאופי החדר וליצור את האווירה המתאימה. אופן ההרכבה של הפרקט קלה יחסית וניתן לחבר את המשטחים ללא ברגים או מסמרים, כאשר כל חלק מתחבר בצורה קלה. אם הרכבת פרקטים מסתמנת עדיין כמסובכת עבורכם ניתן יהיה להזמין בעל מקצוע אשר יכול לסיים את כל עבודת ההתקנה בפחות מיום עבודה. כל שצריך הוא לילה קודם לפנות את תכולת החדר ובעל המקצוע יכול להתחיל לעבוד בבוקר כך שעד שאתם חוזרים הביתה, החדר כבר גמור וניתן להחזיר את כל הריהוט.

מיזוג אוויר – מאז ימי השימוש במאוורר על מנת לקרר את הבית שלנו ועד להופעת המזגן, היה צורך במאוורר אשר ניתן היה למקמו בכל מקום. המזגנים נכנסו לחיינו והצורך בהתקנתם מחייב העברת צנרת לתוך הבית ולפעמים חציבות על מנת להעביר צנרת לחלקים פנימיים בתוך הבית. עם הופעת המזגנים המפוצלים, מזגן אחד גדול אשר ממוקם במרכז הבית יכול בעזרת צינורות אוויר לקרר את כל הבית. לצורך התקנת המזגנים המפוצלים ושאר הצנרת היה צורך להנמיך את התקרות על מנת להסתיר מערכת זו.

שיפוצים- תחום השיפוצים הינו עולם ומלואו ומכיל את כל הקטגוריות ביחד, בשיעור הראשון שלומדים בקורס קבלני שיפוצים הוא, שהגבול בין שיפוצים לבנייה מאוד קצר. כאשר אני שובר קיר זה בנייה, כאשר אני חוצב בקיר זה שיפוץ וכך הלאה. עולם השיפוצים יכול להפוך כל חורבה לבית חלומות חדש ובעל מראה מודרני ועיצובי. קבלני השיפוצים צריכים להיות בעלי ניסיון רב וידע עצום אשר אמור להכיל את כל הקטגוריות הקשורות לבית. ענף הבנייה הינו תחום אשר נמצא בהתחדשות מתמדת וכל הזמן מנסים לשדרג תחום זה על מנת לקצר תהליכים ולהוסיף פתרונות חדשים. ככול שהקבלן יהיה מנוסה ואיכותי יותר כך תהיה עבודתו טובה יותר וניתן יהיה לסיים את העבודה בזמן ולהשיג את המראה המבוקש.

חדרי אמבטיה- חדרי אמבטיה הינם החלק המורכב ביותר כאשר נכנסים לשיפוץ מבנה. השילוב של מים זורמים, חשמל וקירות יכול להיות בעיה חמורה, אם לא יודעים מה לעשות. כאשר מפרקים חדר אמבטיה ישן ומתחילים מהתחלה, יש לערוך תוכנית קפדנית המתארת את מיקומי כל הברזים והאביזרים. לפני שמחליטים על סוג הצנרת, מומלץ להיכנס לפינת מאמרים מקצועיים ולקרוא מאמר על בחירת מערכת אינסטלציה. בחירת מערכת נכונה יכולה לתרום רבות לצורה שבה יש לחצוב את הקירות ולאופן התכנון של מיקומי הברזים. יש לוודא שמערכת החשמל וכן גם הצנרת מותקנת בידי חשמלאי מוסמך, אשר מנוסה בחדרי אמבטיה. מומלץ גם לתכנן את פתחי האוורור על מנת למנוע בעיות של עובש עתידיות, בעיות אילו הינן שכיחות ולרוב מזניחים עניין זה. חשוב גם לדעת שבמקומות שבהן ישנה זרימה של מים, רצוי שלא לרצף עם פסיפס, מאחר ולרובה יש נטייה להישחק וכך נוצרת בעיית רטיבות.

עמית עוז

עמית עוז בניינים הינו קבלן לשיקום מבנים, עבודות גובה משולבות פיגומים וסנפלינג..