שיפוץ בניינים

שפכטל אפוקסי-צמנטי סיקה 720

שפכטל אפוקסי-צמנטי סיקה 720
שפכטל הינו מרק המשמש כחומר להחלקה, מילוי ועיטור של קירות. על פי רוב, השפכטל מורכב ממלאן במרקם אבקתי ושרף אקרילי במרקם של תרחיף. דבק השפכטל משמש למגוון רחב של יישומים החל מתיקוני טיח קלים וכלה בסתימת חורים והחלקה של משטחים כגון בטון, טיח או קירות גבס.

אחד מסוגי השפכטל הוא שפכטל אפוקסי-צמנטי סיקה 720 מבית סיקה. חברת סיקה הינה הקונצרן עולמי הפועל בענף האיטום הבנייה מעל ל-100 שנים, ונחשבת לאחת החברות המתקדמות ביותר בתחום. סיקה גרד 720 אפוסם הינו שפכטל ייחודי הנשען על בסיס אפוקסי-צמנטי לצורך איטום, החלקה ויישור של משטחי אבן ובטון בעובי של 0.5 עד 3 מ"מ לרצפות וקירות.

הסיקה גרד 720 אפוסם משמש גם כשפכטל באזורים המתאפיינים בכימיקלים אגרסיביים, הן לצורך החלקת הבטון בטרם היישום של הציפוי האפוקסי, והן כציפוי או כל צביעה מסוג אחר. השפכטל אפוקסי-צמנטי סיקה 720 הינו עמיד בפני רטיבות, שפכים וכימיקלים, ועל כן מרבים להשתמש בו לציפוי באגני חמצון, במפעלי תעשייה, שוחות ביוב ובריכות ביוב, וכן להחלקה שאינה מצריכה אשפרה, ומעניקה את אפשרות היישום בכל צבע, לרבות אפוקסי כבר לאחר יממה.

סיקה גרד 720 אפוסם- תכונותיו ויתרונותיו
הסיקה גרד 720 הינו, כאמור, מיקרו צמנט טיקסוטרופי משולב בחומרים אפוקסיים לאיטום, החלקה ויישור משטחי אבן ובטון במהלך תיקונים או בבניה חדשה. הסיקה גרד 720 מותאם במיוחד לסביבות אגרסיביות או תנאים קיצוניים, ועשוי לשמש כמחסום לחות זמני כשמיישמים אותו בעובי של 2 מ"מ או יותר.

יתרונותיו של החומר הינם רבים וכוללים כושר הידבקות גבוה לבטונים ועמידות כימית טובה, הגנה אופטימאלית לבטונים בסביבות אגרסיביות, וכן יישום קל ומהיר, עמידות בתקן EN 1504-3 לשיקום בטונים, אטום למים אך בה בעת מאפשר נשימת התשתית, וניתן ליישום גם על בטון רטוב או טרי, עובדה המקצרת משמעותית את זמני ההמתנה הנדרשים בטרם ביצוע ציפויים על בטונים טריים.

הסיקה גרד 720 מהווה תשתית אידיאלית לציפויים הדורשים הכנת תשתית מיושרת, ומותאם לשימוש חיצוני או פנימי בהתזה או מריחה. יש להדגיש כי הסיקה גרד 720 אינו מכיל סולבנטיים, ועומד בכל התקנים המחמירים ביותר המתייחסים למגע עם מי שתייה, מחסומי לחות, עמידות פיסית, מניעת פסיבציה, עבודות שיחזור ושיקום בטונים וכדומה.

המוצר משווק באריזות של שלושה רכיבים במשקל כולל של 21 ק"ג למנה מלאה (חלקA שכולל שרף אפוקסי בקנקן של 1.14 ק"ג, חלק B שכולל מקשה אפוקסי בקנקן של 2.86 ק"ג וחלק C שכולל מלאן בשק של 17 ק"ג).

מפרט ליישום הסיקה גרד 720 אפוסם
חיי המדף של שלושת מרכיביו של הסיקה גרד 720 הם 12 חודשים מיום הייצור באריזות המוצר המקוריות אשר טרם נפתחו.

יש לאחסן את המוצר בצל בטמפרטורות שבין 5-30 מעלות צלזיוס ולהגן מפני לחות או קיפאון. את הסיקה גרד ניתן ליישם כפריימר על בטון טרי, בטון לח ובטון ישן ורטוב שהלחות שבו נובעת מן התשתית. כמו כן, קיימת אפשרות ליישמו ללא שכבת יסוד במהלך הציפוי של תשתיות צמנטיות טובות, אשר אינן פורוזיביות. בטרם היישום יש להרטיב את התשתית וליישם שכבה בעובי שבין 0.5 מ"מ ל- 3.00 מ"מ.

חשוב להדגיש כי נתוני התצרוכת במפרט הינם תיאורטיים בלבד, ועשויים להשתנות בהתאם לשיטות העבודה, לסביבה או לספיגות ואחידות התשתית. המפרט כולל את הכנת תשתית הבטון באמצעים מכאניים כגון לחץ מים גבוה, ליטוש או ניקוי חול לצורך השגת פני בטון יציבים, נקיים ופתוחים, תוך הסרת שכבות הווקס או השומן, חלקי הבטון הרופפים וחשיפת החללים והחורים. השלב הבא כולל ביצוע תיקונים בבטון באמצעות חומרי שיקום מסדרת סיקה גרד, סיקפלור או בהתאם לדרישות, ולהסיר על ידי ליטוש בליטות וזיזים, וכן אבק וציפויים ישנים.

התנאים ליישום הינם טמפרטורת סביבה וטמפרטורת תשתית שבין 8-30 מעלות צלזיוס, כשלפני ערבוב כל המרכיבים יש לנער היטב את הבקבוקון מרכיב A, ולאחר מכן להעביר את תכולתו לתוך תכולת הבקבוקון הכולל את חלק B.

השלב הבא מורכב מניעור בקבוקון B אשר מכיל את שני החומרים למשך 30 שניות לכל הפחות, ושפיכת התכולה אל דלי, תוך ערבוב נוסף למשך 3 דקות לאחר שהאבקה נוספה באמצעות מערבל חשמלי עד ליצירת תערובת הומוגנית. ניתן ליישם במגוון שיטות יישום כגון התזת המוצר באמצעים מכאניים או יישום ידני עם שפכטל, מלג' או מרית. מומלץ להיוועץ באיש מקצוע מיומן ומנוסה בטרם היישום.

להמשך קריאה על חומרים לשיפוץ בניינים ומעטפת חוץ

עמית עוז

עמית עוז בניינים הינו קבלן לשיקום מבנים, עבודות גובה משולבות פיגומים וסנפלינג..