עמית עוז בניינים

צבעים לקירות חוץ

קירות הבניין חשופים לתנאי מזג האוויר וכאשר מגיע הקיץ, מתכווץ הצבע ומופיעים סדקים ולאחר מכן כאשר גשום חודרים המים בין הסדקים לתוך הקירות.

צבעים רגילים אינם סופגים רטיבות או חום בכמות גבוהה כמו בקירות חיצוניים וכאשר מגיע היום שהוועד מקבל החלטה להיכנס לשיפוץ בניין, בדרך כלל מצב הקירות יהיה כבר מוזנח.

לא תמיד צריך להגיע למצב שהקירות ספגו הרבה רטיבות עד שנדרשת עבודה של שיקום הבטון ורצוי הרבה לפני לפנות לקבלן אשר מתמחה בשיפוץ בניין.

 

במאמר זה אנסה לפרט לכם על מספר צבעים וחומרים שיש להשתמש איתם כאשר נכנסים לתהליך של שיפוץ בניין:

רב גמיש 10 (טמבור) – צבע אקרילי לצביעת חוץ ולשיקום סדקים קיימים ולמניעת הופעת סדקים חדשים.

הצבע ניתן לצביעה בעזרת רולר ובעל יכולת התכווצות של עד 500% ובעל עמידות גבוהה לאורך שנים רבות, בפני שחיקה ותנאי מזג אוויר משתנים.

צבע זה יכול להגן על קירות הבניין מחדירת מים בתקופות החורף ופגיעת הרטיבות בקירות ובברזלי הזיון בתוך הבטון, צבע זה מומלץ מאוד לשיפוץ בניין.

טיח מינרלי אבקתי מונוטקס (טמבור) – שפכטל לקירות חיצוניים אשר עמיד מאוד ומגיע במספר גוונים. ניתן לטייח איתו לצורך קבלת טקסטורה או למילוי סדקים עמוקים.

סופרקריל מ,ד (טמבור) – צבע אקרילי על בסיס אמולסיה אקרילית טהורה, מתאים במיוחד לקירות חיצוניים ונוח מאוד לשיפוץ בניין.

לפני שיפוץ בניין יש להכין את הקירות היטב, על ידי קילוף כל שכבת צבע רופפת ופתיחת סדקים. שוטפים את בלחץ סילון של כ – 120 אטמוספרות, על מנת לקלף שכבות נוספות.

אם מדובר בבטון חדש, יש להמתין כשלושים יום לאחר ביצוע האשפרה לפי מכון התקנים הישראלי. את כל הסדקים יש למלא בטיח ולוודא שאין פתחים לכניסת מים, ולהחליק כל טיח ישן וחדש.

אם היו בעיות של ברזל חשוף ונדרשה עבודה של שיקום בטון, יש להמתין כשובע ימים לביצוע אשפרה לפני הצביעה.

לאחר שכל הקירות מוכנים, ניתן למרוח יסוד מקשר על בסיס מים על מנת לקבל שטח עבודה טוב יותר.

את הצבע הנבחר רצוי שלא לערבב עם מים יותר מ – 5% ולמרוח בעזרת רולר בין 2-3 שכבות.

להמשך קריאה על צביעת בניינים

עמית עוז

עמית עוז בניינים הינו קבלן לשיקום מבנים, עבודות גובה משולבות פיגומים וסנפלינג..