עמית עוז בניינים

הצעות מחיר בשיפוצים

הקיץ מגיע ועונת השיפוצים מתחילה. התחום שישן מעט לאורך החורף מתעורר מתרדמתו וכולם מפשילים שרוולים וגל של הצעות מחיר יוצא לדרך. הלקוח הישראלי עובד קשה לוודא שיקבל את המחיר הטוב ביותר לצד כמות של עבודה לא מבוטלת ופונה למספר קבלנים על מנת לקבל הצעות מחיר. הקבלנים מנסים בכל דרך להעריך את רמת הציפייה של הלקוח על מנת לקבל תמונת מצב לכמה הלקוח יהיה מוכן לשלם עבור שיפוץ.

הקבלן יערוך הצעה מפורטת תוך כדי שינסה לחתוך בכמה שיותר מההוצאות על מנת לשווק את עצמו במחיר אטרקטיבי ללקוח. הלקוח מקבל מספר הצעות מחיר וכאשר מספר הצעות סובב סביב אותה הרמה, אחת מההצעות תהיה גבוהה יחסית ואחת או שתיים תהיינה נמוכות באופן דרסטי.

ההצעה הגבוהה מקורה בדרך כלל מקבלן עמוס, אשר מרשה לעצמו "להתפנק" על עבודות יוקרתיות בלבד, שכן הוא כבר "שם דבר" ומוכר ברמה הגבוהה שלו. אותו קבלן, ניתן יהיה להשוות אותו למעצב שיער בעל שם ואשר צבר שנים של ניסיון ובנה לעצמו צוות מצומצם אך מנצח ואיכותי. כאשר ישנו קבלן מסוג זה הוא יכול לנהל לא יותר מפרויקט אחד האורך כחודש וחצי וכאשר פונים אליו מספר רב של לקוחות בחודש, הוא יכול לסנן לעצמו רק עבודות נבחרות. עבור הלקוח האמיד קבלן כזה נחשב מאוד, מאחר ורמת האיכות שלו מאוד גבוהה ושמו הטוב חשוב לו מאוד.

אותם קבלנים אשר נמצאים בקו האמצע: הם בעלי מקצוע טובים לרוב, אשר עדיין לא בנויים על עומס של פרויקטים ועלולים למצוא את עצמם ללא עבודה בתקופות חלשות. הם משקפים מחיר נמוך יותר לצורך השגת הפרויקט ויעשו כל שביכולתם לספק מוצר סביר עבור הלקוח. ישנן גם חברות גדולות בתחום השיפוצים, אשר מעסיקות צוותים גדולים בשכר קבוע ואותן חברות יכולות להוריד מעט את המחיר, שכן כל צוות העובדים בנוי ממשכורות.

צוותים אשר מועסקים על בסיס משכורת יספקו עבודה פחות איכותית מאחר ואין להם צורך אמיתי לגדול, כך או כך המשכורת שלהם בנויה לפי שעה ואין עניין רב לספק רמה גבוהה. קבלני משנה עובדים בקבלנות, כך שאם לא סיפקו רמה טובה הקבלן לא יעבוד איתם ועל כן מחויבים בכל פרויקט "לספק את הסחורה" על הצד הטוב ביותר. לרוב, הקבלנים ברמה האמצעית, הם אנשים אשר ינסו לספק את הלקוח על הצד הטוב ביותר והלקוח מרוויח קבלן טוב במחיר הוגן.

קבלנים עם הצעות נמוכות באופן דרסטי: אותם קבלנים אשר מציעים הצעות נמוכות ביותר בדרך כלל נמצאים בסקלה ה"חאפרית" או בעלי חברות אשר מעסיקים כמות עובדים לא מבוטלת וצריכים למצוא מקום "להחזיק" את הצוות. אין קבלן איכותי שלא יספר לכם על הצעות מחיר נגדיות של מתחרים, אשר מגיעות לחמישים אחוזים פחות מההצעה שאותו קבלן הציע.

איך קורה הדבר?  האם אותו קבלן יקרן סתם ניסה להרוויח על חשבון הלקוח "הפראייר"?

ממש לא! אותו קבלן אשר בדרך כלל סובל מתקופות ארוכות של חוסר עבודה, מגיע ללקוח עם חוסר ניסיון ורצון לקבל את העבודה. קבלן כזה יהיה מוכן להרכיב מערכת חשמל ללא רישיון או לשנות צנרת אינסטלציה ללא הכשרה מתאימה וכך יחסוך את בעלי המקצוע המנוסים עם התעודות, אך גם היקרים יותר.

קבלן "חאפר" יארגן צוות חובבני על מנת לקחת את העבודה, לעומת קבלן איכותי אשר עובד עם מספר בעלי מקצוע במשך שנים רבות. ישנן חברות אשר מעסיקות צוותים גדולים ומוצאות את עצמן בחוסר של לקוחות ונאלצות למצוא פרויקטים על מנת להעסיק את צוות העובדים, שכן אותם עובדים משולמים לפי חודש ואינם יכולים לשבת בבטלה.

אותן חברות ישלחו לפעמים טייח לעבודת צבע רק בשביל למלא לו את היום, הנגר יעשה את עבודת הגבס והצבעי יהרוס את הקירות. התוצאה תהיה גיבוב עלוב של התנהלות וצוות עובדים מבולבל וחסר ניסיון, הפרויקט יסחב לאורך זמן והתוצאות תהיינה ברמת העבודה הנמוכה. לסיום, חשוב לקרוא טוב את הצעות המחיר ולהבין שאין מתנות בחינם, הצעת המחיר ברוב המקרים משקפת את איכות העבודה. קבלן איכותי באמת לא מוכר את עצמו בזול, שכן הוא עמל שנים רבות על בניית שמו הטוב וקוטף את הפירות הטובים.

אם בכוונתכם לקבל שירות טוב במחיר הוגן, אותם קבלנים אשר עדיין לא בנו את שמם אך איכותם לא נופלת מהרמה הגבוהה ונמצאים בקו האמצע, יכולים להיות הפתרון המושלם עבורכם.

עמית עוז

עמית עוז בניינים הינו קבלן לשיקום מבנים, עבודות גובה משולבות פיגומים וסנפלינג..