שיפוץ בניינים

סילר שקוף

סילר שקוף
הסילר הינו חומר שקוף במרקם נוזלי המיועד לאיטום משטחי שיש, משטחי אבן וכדומה, על ידי חלחול אל עומק המשטח, אטימתו ומניעת ספיגה של רטיבות, הכתמה או שחיקה. המושג "סילר" בא לתאר מגוון רחב היקף של מוצרים, וקיימים כיום בשוק עשרות סוגים של מוצרים המכונים "סילר", המותאמים ספציפית אל סוג תשתית בהתאם לכושר הספיגה של אותה התשתית ובהתאם לאופי הגימור.

יישנם סילרים שבסיסם סולבנט שהינם מדוללים בממיסים כמו טרפנטין או טינר, ויישנם גם סילרים שבסיסם אקרילי ומדוללים במים. כמו כן, ניתן למצוא סילרים שנקראים "מבליטי צבע" שמשמשים להדגשת גוון המשטח ברמה כזו או אחרת כגון סילרים להקניית גימור סופי מבריק, מט, רטוב או משי, בעוד שסילרים אחרים הינם שקופים לחלוטין, שאינם אמורים לשנות לאחר ייבושם את הגוון המשטח עליו יושמו.

סילרים שקופים לאיטום קירות חיצונים
קו מוצרים ספציפי נוסף המכונה אף הוא בשם "סילר", ומיועד לרוב לאיטום קירות חיצונים מבטון, שפריץ חשוף, ציפוי טיח וכדומה. מדובר בחומרי איטום שקופים לצורך איטום קירות חיצונים, והשימוש בשם "סילר" הושרש על אף היותם שונים במהותם. מדובר בחומרים שבסיסם סולבנטים או מים, שהינם דלילים יותר מהסילרים האחרים, והם מיושמים בדרך כלל בהתזה על קירות חוץ.

ניתן לזהות את חומרי האיטום הללו על פי החומרים המרכיבים אותם או שמותיהם כגון סילוקסן, סיליקון שקוף או פוליסילוקסן. הסילוקסן הוא חומר איטום שקוף, נוזלי ודליל המשמש לאיטום קירות חוץ עם ציפוי פורוזיבי כמו בטון, שליכט מינראלי, שפריץ צמנטי, טיח, שיש אבן וכדומה.

הסילוקסן מהווה תרכובת סיליקונית על בסיס טרפנטין או טינר, ומהווה חומר המיועד לעורר קשר כימי עם המשטח שאליו הוא מוחדר, כאשר מולקולת הסיליקון שלו הופכת למרכיב בלתי נפרד מהתשתית. הסילוקסן בעל כושר אחיזה מעולה ומשמש אף כשכבת מגן מפני בלאי ושחיקה והצטברות של אבק ולכלוך.

סילר לקירות ואבן מבית טמבור -CT 13
יישנם כאמור עשרות סוגים של סילרים שקופים המושתתים על סילוקסן, אך יישנם גם סילרים שקופים שבסיסם אקרילי או מים. באופן כללי, הסילרים השקופים על בסיס סילוקסן הינם לרוב חומרי האיטום עמידים יותר מאשר הסילרים על בסיס אקרילי או מים.

אחד מסוגי הסילרים מבית טמבור הואCT 13 שהינו אמולסיה סיליקונית שקופה לאיטום תשתיות טיח, טיח מינראלי, בטון, לבנים, אבן, רעפים וכדומה. זהו חומר אוטם אשר יוצר אפקט דוחה מים מעל למשטחים סופגים בסיסיים, ומגן על קירות החוץ מפני חדירת מים וחומרים תוקפים שונים הנמצאים באוויר.

החומר יוצר שכבה דוחת מים אשר אוטמת גם סדקי שיערה דקיקים ברוחב של עד 0.2 מ"מ, ובכך מונע היווצרות של טחב ונזקי קיפאון. סילר זה אינו מיועד לשימוש כנגד חדירתה של רטיבות מחלחלת מהקרקע או מים תחת לחץ, והוא אינו מיועד לשימוש מעל גבי רצפות. את החומר ניתן ליישם על ידי התזה במכונה או באמצעות מברשת. יש ליישם את החומר בשתי שכבות בשיטת "רטוב על רטוב".

סיקה גרד 925 או רודוסיל מבית סיקה
סיקה גרד 925 מבית סיקה הינו סילר ננומטרי מתקדם מהדור החדש לציפוי והגנת קירות, אבן ורצפות. זהו למעשה סילר ייחודי המושתת על ננו-מולקולות ומתפקד כחומר אימפרגנציה אשר חודר אל עומק המשטח ויוצר במקביל שכבת ציפוי עליונה חזקה ומגנה. החומר מיועד להגנה וחידוש תשתיות שיש, אבן וכן מגוון רחב של אריחים וחיפויים (להמשך קריאה על חומרים של סיקה).

זהו סילר המתקדם מסוגו המכיל מולקולות ננומטריות החודרות ומחלחלות אל עומק התשתית, ובד בבד אוטמות את כל הנקבוביות שעל פני המשטח. הסיקה גרד 925 משמש לחידוש והגנה על חיפויים וריצופים ממגוון רחב של סוגים החל מבטון, שיש ואבן מכל הסוגים, וכלה בגרניט ואריחי קרמיקה.

החומר בעל כושר עמידות וכושר כיסוי גבוהים ביותר, ומספק הגנה משופרת כנגד שחיקה והכתמה. כמו כן החומר מפחית את רגישותם של המשטחים לקרבונציה, מלחים, כלורידים, חומצות ונזקי רטיבות ומאפשר פליטת אדים. יישום החומר חייב להיערך באמצעות אנשי מקצוע מוסמכים שהוכשרו לצורך זה מטעם חברת סיקה.

 

עמית עוז

עמית עוז בניינים הינו קבלן לשיקום מבנים, עבודות גובה משולבות פיגומים וסנפלינג..