מכונה ששואבת אבק משיוף קירות

דרכים לשיוף שפכטל

אופן שיוף שפכטל..

  1. מכונת שיוף – יש לשים לב שרוב מכונות השיוף מתוכננות לעבודה עם עץ ולא לשיוף שפכטל. מכונות מסוימות מייצרות גלים של שריטות אשר נראים, גם אחרי שלבי הצביעה. רוב מכונות השיוף הרוטטות, משאירות סימנים של שריטות. מכונת שיוף המסתובבת בלבד על צירה וללא פעולת רטיטה, יכולה לעזור אך לרוב היא מייצרת ענן אבק גדול ומשייפת כמות גדולה מידי של חומר. צריך להיזהר שלא יהיו סימנים בצידי השיוף של שריטות עבות, שכן כל תנועה קלה מייצרת פגיעה בשפכטל על הקיר.
  2. שיוף ידני – רוב בעלי המקצוע נוטים לקפל את נייר השיוף, מספר פעמים לגודל של מלבן קטן ואיתו הם משייפים קירות שלמים. שיוף ידני מתאים לביצוע שיוף לאחר תיקוני שפכטל קלים בקירות, כאשר מדובר על ליטוף קל של הנייר לצורך גימור חלק.
  3. מחזיק נייר שיוף – לצורך שיוף קירות שלמים ובפרט כאשר מדובר על תקרות, יש להשתמש במחזיק עם חיבור למוט טלסקופי. המשטח יכול להחזיק נייר שיוף עבה או דק, באורך של כעשרים סנטימטרים. בזכות החיבור למוט ניתן אפילו ללא מאמץ גדול לעבור עם המשטח על גבי הקירות, בתנועה מהירה ועם יכולת להגיע גם לפינות המרוחקות. מדובר על צורת עבודה נוחה מאוד ומומלצת, לכל בעל מקצוע ואף לעושים זאת במו ידיהם.
  4. מכונת שיוף מקצועית – מדובר על מכונה עם שואב אבק מובנה, בעלת יכולת סיבוב על ציר ודומה לדיסק גדול. מדובר על מכונה יקרה אשר מותאמת לבעלי מקצוע אשר עוסקים לרוב בתחומי הגבס, או לקבלני שיפוצים אשר מתמחים בעבודות שפכטל שונות.

אמצעי הגנה..

השפכטלים השונים יוצרים אבק אשר מתעופף בחדר לכל כיוון ומומלץ, לשים משקפי מגן על מנת למנוע חדירה לעיניים. במקרה של חדירה יש לעצור את הפעילות ולמהר לשטוף במים זורמים, כאשר יתכנו גירויים שונים או תחושה של צריבות קלות בעין. יש לחסות מסכה על מנת להגן מנשימה של כמויות אבק לתוך הריאות ורצוי לרכוש, מסכה מסוג איכותי על מנת להפריד בצורה טובה יותר בין האבק והחמצן בחדר.

ניקיון שפכטל מהרצפה..

לא לשטוף את הרצפה!!! חשוב מאוד לעבור מספר פעמים על הרצפה עם מטאטא תחילה, על מנת לאסוף כמויות גדולות של השפכטל. חשוב לזכור שמדובר בחומר אשר חוזר להיות פעיל כאשר בא במגע עם מים ולכן, מומלץ לנקות אותו היטב תחילה לפני שלב ההרטבה. לאחר ניקיון בעזרת מטאטא, יש לעבור עם שואב אבק ולשאוב שכבות נוספות אשר אינן נראות תמיד לעין. לאחר איסוף רוב האבק, ניתן לעבור תחילה בעזרת סמרטוט לח, על מנת לגרוף שכבה נוספת של החומר. במקרים של שפיכת מים מוקדמת, יש לצפות לשקיעת החומר לרצפה והידבקותו לאחר ייבוש. במקרים מסוג זה יש להמתין עד לייבוש הרצפה ולהתחיל לעבוד על יבש ולקרצף בעזרת סקוטש.

מילת אזהרה!!!

האבק של השפכטל האמריקאי הינו מסוכן מאוד לנשימה ומומלץ להקפיד, על שימוש במסכה איכותית יחסית. החומר הינו דביק מאוד וכאשר נושמים אותו במצב של אבק דק, אשר חודר לריאות ויכול להפוך לחומר פעיל ודביק מחדש. האבק של השפכטל האמריקאי, כל כך דק עד אשר אינו נראה לפעמים לעין ורבים נוטים בשל כך לזלזל בכמות הנוכחות של החומר בחדר.

להגיב