חידוש ריהוט עץ

אין כמו לקחת ריהוט עתיק מהזבל ולהחזיר אותו למראה חדש, או להעניק לו את המראה הישן והמשופשף. באנגליה תחום זה הינו נחלת הכלל ונחשב לשכיח מאוד, עד לכדי כך שיש תוכניות טלוויזיה רבות אשר עוסקות בנושא. ניתן לראות תוכניות מאיך לשקם ריהוט ישן ועד לדרכים לרכוש ולהשיג פריטים טובים. ישנו אפילו שוק שנקרא CARBOOT SELL , אשר נהוג להגיע לאזור פתוח ולפתוח את הפגש של הרכב ולהוציא פריטים ישנים. יש אנשים אשר שוכרים בשוק הזה מידי שבוע, כך שניתן לראות הרבה ריהוט עתיק מחליף ידיים. ריהוט עתיק נמצא בארץ במקומות של אספנים, כמו בשוק של יפו או בחנויות המתמחות בכך.

אך לא צריך להוציא סכומים גדולים עם מצליחים, למצוא אנשים מבוגרים אשר נפטרים מרכוש ישן. ניתן למצוא יורשים אשר מפנים דירות של הורים שנפטרו, כך שיש סיכוי למצוא ריהוט עתיק ובלוי. יש להפריד בין ריהוט עתיק אשר מצריך שחזור עדין ובין ריהוט בלוי לגמרי אשר מצריך טיפול גס יותר.

ישנם פריטים שקל יותר לחדש אותם ובמיוחד אלו אשר צבועים בצבעי שמן, בעלי גוונים שונים. קל יותר למלא בשפכטל עץ ולהחליק פריט מאשר לטפל בעץ, נקי ומשויף כך שרואים כל שריטה דקה ביותר. ריהוט עתיק וחידוש עץ יכול להתבצע, על ידי שיוף שכבות של צבע ישן וקבלת משטח חלק. ניתן להשתמש בשפכטל עץ רגיל על מנת לקבל, החלקה של פני השטח וסתימת חורים. אני אישית הייתי נוהג להזמין שפכטל עץ מספק באנגליה, כאשר מדובר על שפכטל עץ מסוג שונה ומותאם לעבודות רציניות. ישנו שפכטל לעץ אשר מורכב משני חומרים, שכאשר מערבבים אותם ביחד מתקבלת תערובת אשר הופכת למוצקה בזמן מהיר מאוד. ככל שמוסיפים מהתוסף, כך התערובת מתקשה עוד יותר מהר.

צריך לדעת לעבוד עם החומר הזה, כמו כן ישנו גם פריימר נוזלי אותו אני נוהג להזמין בעל גוון כחול. הפריימר הזה הינו חזק מאוד בשל היכולת שלו, להיספג בתוך העץ וליצר תשתית חזקה יותר. למעשה כאשר יש לכם שפכטל עץ איכותי ופריימר טוב, ניתן יהיה לעבור על כל משטח ולהשיג תוצאות טובות. על השיוף להיות לפני הטיפול ולאורך השכבות של השפכטל עץ, תוך כדי שימוש בדרגות של נייר שונות לפי הצורך. על הדרגה הסופית להיות כמעט אפס, לצורך קבלת משטח חלק מאוד. כאשר צובעים לאחר ביצוע עבודות עץ , יש לדלל היטב את הצבע ולמרוח מספר שכבות בהפרש של יום בין שכבה לשכבה.