שפכטל לטיפול בסדקים

מילוי סדקים בשפכטל

הופעת סדקים בקירות…

במבנים חדשים ישנה תנועה גבוהה, בשל תזוזות והתמקמות המבנה על פני הקרקע. הקירות שלנו עשויים מבלוקים אשר קשורים יחד, על ידי חגורות בטון ועמודים. בונים קיר בלוקים ובגובה של כשני מטרים, וברת חגורת הבטון ומחברת את כל החבילה. כל חמישה מטרים ישנו עמוד בטון וכמובן שיש את רצפת הבטון והתקרה,אשר הינם משטחים ישרים. כל תזוזה ולו העדינה ביותר יוצרת לחץ על הבלוקים, כך שממש לא צריך רעידה שיופיעו סדקים. גם במבנים ישנים יש לצפות, אחרי תקופה של חמש שנים ויותר להופעת סדקים בקירות.

הכנה וטיפול בסדקים…

הסדק נראה לרוב כמו תפר ארוך בעוביים שונים, כאשר ישנו קרע ארוך ולפעמים נופלות ממנו חתיכות של חומר. את הסדק יש לחרוץ היטב על ידי החדרת מברג שטוח, או שפכטל יעודי עם חורץ סדקים. המטרה הינה לפתוח את הסדק היטב, על מנת לאפשר לחומר החדש להיתפש היטב בתוך הסדק. מגרדים שאריות של צבע רופף באזור הסדק, על ידי קילוף בעזרת שפכטל חלק.

הקירות שלנו עשויים מחיבור של חול, מלט, מים ודבקים שונים. בתוך הקירות ישנה מליחות אשר גורמת לשפכטל, להפוך לאבקה והתפורר וזה דומה לקורוזיה. השפכטל החדש גם לא תמיד מתחבר היטב לתוך הסדק, בשל החלשות הטיח בקירות. לפעמים באותו המקום כבר היה סדק וישנן שכבות של שפכטלים ישנים, אשר מתפוררים לאט.

שכבת הכנה לשפכטל…

הרבה אנשים מפספסים את החלק החשוב הזה !!!

מאחר והקירות מפרישים סוג של מליחות ושאר הסיבות שהוזכרו כאן, יש למרוח שכבה של פריימר על הקיר. לרוב פותחים את כל הסדקים בבית ולאחר סיום וניקיון מאבק, מורחים שכבה של פריימר אל תוך הסדק. ניתן לקחת צבע אקרילי ולמהול אותו עם מים, ביחס של חמישים חמישים. מערבבים מעט צבע בתוך דלי קטן ועוברים על כל הסדקים, יש למרוח בתוך הסדק ומסביב לו. חשוב לתת לחומר את הזמן המתאים לייבוש מלא ואם אפשר, מומלץ להמשיך למחרת היום.

שפכטל מילוי לסדקים…

לסדקים בתוך הבית, מומלץ להשתמש בחומרים על בסיס גבס. חומרים אלו מגיעים לרוב במצב של אבקה, אשר מוהלים אותה עם מים ומקבלים ממרח קרם עדין. יש לוודא שהתערובת לא דלילה מידי או מכילה, גושים של חומר אשר לא התערבב היטב. את החומר יש לדחוק היטב לתוך הסדק על ידי שפכטל נירוסטה חלק, תוך כדי החלקת החומר על הקיר מספר פעמים. יש למשוך את השאריות של השפכטל על מנת, לקבל משטח חלק יחסית. אין צורך להשאיר גושים של חומר על הקיר, שכן עבודת השיוף תהיה גדולה ותצריך מאמץ רב.

שיוף והכנה לצבע…

עובי נייר השיוף קובע את רמת ההחלקה של החומר, כך שנייר גס גורם לחריטות בחומר. יש לבחור נייר שיוף לפי מידת ההחלקה, כאשר יש לקחת בחשבון, שנייר גס משייף מהר יותר מנייר עדין. לאחר שיוף שאריות החומר והחלקה של פני המשטח, מומלץ לעבור בעזרת מטאטא על הקירות ולאבק אותם. יש לנקות לאחר מכן את הרצפה, על מנת ששאריות אבק לא יגיעו לקירות.

לקריאה על תפרים עמוקים וסדקים בקירות חיצוניים..

לקריאה על שפכטל אמריקאי וחומרים נוספים…

צביעה נעימה…

להגיב