צלוטיט חיצוני ופנימי

צלוטיט פנימי…

צלוטיט פנימי הינו חומר המגיע במצב של אבקה, אשר אותו מערבבים עם מים ליצירת מרקם רך יחסית. מומלץ לעבוד עם מערבל ידני המחובר לפטישון, על מנת לקבל את המרקם הרך ביותר ואחידות בחומר. ערבוב ביד יוצר גושים של חומר וחוסר אחידות לאומת עבודה עם מערבל, אשר מקנה לחומר תכונות אחרות ונעימות הרבה יותר.

צלוטיט פנימי הינו שפכטל איכותי לעבודות של מילוי סדקים ויישור קירות, אף ניתן להשיג איתו רמה חלקה מאוד של גימור. ניתן להוסיף מעט גבס נקי לתוך התערובת עם הצלוטיט על מנת לזרז את זמן הייבוש של החומר, אך יש להיזהר שלא להוסיף כמות גדולה מידי של גבס ולעבוד עם מנות קטנות של חומר.

צלוטיט חיצוני…

צלוטיט חיצוני

צלוטיט חיצוני נחשב לאחד מהשפכטלים החיצוניים הטובים בארץ ובעל יכולת, גימור חלקה יחסית ועמידות לשנים ארוכות. צלוטיט חיצוני מותאם לתנאי מזג אוויר משתנה ועמיד בפני רטיבות, ניתן ואף מומלץ, למרוח חומר זה בחדרי אמבטיה. בשל עמידות החומר בפני רטיבות ולחות, ניתן לעבוד איתו בחדרים רטובים ולקבל משטח חלק ללא שימוש בשפכטל אמריקאי.

מומלץ לערבב את החומר בעזרת מערבל ידני המחובר לפטישון על מנת לקבל, את המרקם הרך ללא גושי חומר. בעבודות חוץ מומלץ שלא להוסיף גבס לתערובת, על מנת לאפשר לחומר להתקשות לאט ובכך לא נגרעת, רמת העמידות והחוסן של השפכטל. צלוטיט חיצוני מותאם למריחה, על גבי קירות בלוקים או בטון חשוף וניתן למלא איתו חורים וסדקים עמוקים.

בהכנת הקירות ובפרט במצב של צבע מתקלף או התפוררות הקיר, יש להכין את השטח לפי המפרט הבא:

  1. קילוף כל צבע רופף ושיוף גס של האזור.
  2. בקירות ישנים מומלץ לנקות בלחץ מים כל שארית של פיח ואבק.
  3. מריחת פריימר חיצוני על בסיס טרפנטין (פריימר X יכול להתאים).
  4. לאחר יבוש מלא ניתן למרוח את הצלוטיט במספר שכבות לפי הצורך.
  5. לאחר שיוף, מומלץ למרוח שכבה נוספת של פריימר ובמיוחד אם מדובר על אזורים גדולים.
  6. לסיום מורחים שתי שכבות של צבע אקרילי חיצוני.

הערה..

אין למרוח שפכטל אמריקאי על צלוטיט חיצוני, בשל חוסר העמידות של החומר בפני לחות או רטיבות. לצורך החלקת קירות חיצוניים, מומלץ להשתמש באלטק ויולט המותאם לעבודות חוץ. אלטק ויולט מגיע כתערובת מוכנה לשימוש, כאשר מוסיפים לתערובת מעט מלט לחיזוק והקשחה.

להגיב