ערבוב שפכטל

שפכטל קלסימו, פרופילה

שפכטל פנים

שפכטל לקירות פנימיים הוא חומר אשר מיועד בעיקר למילוי של סדקים בקירות ולהחלקה של קירות, לרוב כהכנה לצביעה של הקיר. השפכטל ממלא היטב את הסדקים ויוצר מראה חלק לקיר. לאחר הנחת השפכטל והייבוש שלו, יש לשייף מעט את השאריות שלו, על מנת לאפשר לקיר להיות חלק לחלוטין ולתפוס היטב את הצבע. ישנם שני סוגים מובילים של שפכטל אשר מובילים בשוק. האחד הוא שפכטל קלסימו, של חברת טמבור, והשני הוא שפכטל פרופילה, של חברת יעקובי. שני סוגי השפכטלים דומים מאד, ולמעשה כמעט זהים, והם משמשים לאותן מטרות בדיוק. שני סוגי השפכטל מגיעים בצורה של אבקה, ויש לערבב אותם היטב עם מים. מומלץ מאד לערבב את השפכטל עם מערבל, ולא באופן ידני, על מנת להגיע למרקם חלק ונוח לעבודה, ולא ליצור גושים בתערובת.

שפכטל קלסימו

שפכטל קלסימו הוא שפכטל שאינו מתכווץ, ולכן הוא מתאים במיוחד למילוי של סדקים ושל חורים בקירות. שפכטל קלסימו קל ונוח במיוחד לשימוש, וגם לאחר סיום העבודה, קל מאד לשייף אותו ולהחליק אותו על גבי הקיר. הגוון של שפכטל קלסימו הוא לבן שמנתי מעט.

שפכטל פרופילה

שפכטל פרופילה הוא בעל מרקם רך יותר ועדין יותר מן המרקם של הקלסימו. למרות זאת, הוא נדבק היטב הן לבטון והן לבלוקים. בשל כך, הוא מתאים מאד למילוי יעיל של סדקים וחורים וגם להחלקה של קירות. המשטח שנוצר לאחר שיוף של שפכטל פרופילה הוא חלק מאד. הגוון של שפכטל פרופילה מעט אפור יותר מן הגוון של שפכטל קלסימו.

תהליך העבודה

תהליך העבודה עם שפכטל קלסימו ועם שפכטל פרופילה זהה למדי. ראשית, יש לקלף שאריות של צבע רופף מן הקיר. לאחר מכן יש לשייף מעט את הקיר, ולמרוח שכבה של צבע אקרילי מדולל במים, כשכבת הכנה. אם הקיר מתפורר, יש למרוח גם שתי שכבות של חומר בונדרול. לאחר מכן מורחים שתי שכבות של השפכטל,ומשייפים בעדינות. בקירות גדולים מאד מומלץ למרוח שכבה נוספת של בונדרול או של צבע מדולל. לאחר ניקוי האזור, ניתן לצבוע את הקיר בצבע אקרילי מתאים.

להגיב