קלסימו, פרופילה

שפכטל פנים למילוי סדקים וליישור משטחים, הינם לרוב ממשפחת הגבס על בסיס סינטטי. שני חומרים מובילים בשוק כאשר הפרופילה (יעקובי) והקלסימו (טמבור), למעשה משמשים לאותה המטרה. שני החומרים בעלי תכונות זהות יחסית ומותאמים היטב, לעבודות פנים ובעלי מרקם זהה. ישנו הבדל ברמת המרקם, כאשר מערבבים באופן ידני לאומת ערבוב עם מערבל. בערבוב ידני ישנה אפשרות להימצאות של גושי חומר ושל מרקם לא אחיד, לאומת שמנת סמיכה הנוצרת על ידי המערבל הידני.

פרופילה:

פרופילה

פרופילה מגיעה בשלושה גדלים, משקל של קילו וחצי, חמש וחמש עשרה. לפרופילה גוון אפור יותר מהקלסימו ומרקם רך ועדין יותר, אך יכולת הדבקות מעולה לקירות בלוקים ולבטון. ניתן למלא סדקים רגילים ולישר משטחים. פרופילה הינו בעל יכולת יבוש מהיר ולאחר שיוף עדין, מתקבלים משטחים חלקים יחסית.

קלסימו:

שלא כמו עם השפכטל האמריקאי אשר נוטה להתכווץ לאחר יבוש, לקלסימו ישנן תכונות טובות של עמידות לאורך שנים רבות. קלסימו אינו חומר אשר מתכווץ לאחר יבוש ומאפשר מילוי של סדקים וחורים בקירות. הקלסימו הינו חומר אשר קל יחסית לשיוף ומגיע בצורה אבקתית, אשר יש לערבב עם מים, עד ליצירת שמנת סמיכה וחלקה.

מפרט עבודה לשימוש בחומרים אלו:

  1. קילוף צבע רופף על ידי גירוד בעזרת שפכטל.
  2. שיוף פני השטח בעזרת נייר שיוף גס.
  3. בסדקים יש למרוח שכבה מדוללת של צבע אקרילי.
  4. בקירות מתפוררים יש למרוח שתי שכבות של בונדרול.
  5. מריחת שתי שכבות של קלסימו או פרופילה.
  6. שיוף בנייר עדין יחסית ואיבוק האזור עם מטאטא.
  7. במשטחים גדולים מומלץ למרוח שכבת בונדרול או, שכבה של צבע מדולל היטב.
  8. צביעה סופית בשתי שכבות של צבע אקרילי.

 

הערות לגבי ניקיון אבק שפכטל לאחר סיום עבודה:

חומרים ממשפחת הגבס לאחר שיוף, נחשבים לפעילים אם מערבבים אותם עם מים. כאשר שופכים מים על הרצפה, החומר שוקע ונדבק לקרקע. לאחר יבוש רואים שכבה לבנה אשר עוטפת את פני הרצפה וצריך מספר שטיפות, על מנת לנקות את פני השטח. מומלץ לטאטא היטב את הרצפה ולא להרטיב, אם יש שואב אבק אז רצוי לעבור איתו אחרי שלב המטאטא. שואב אבק יכול להיסתם עם יש יותר מידי אבק ורק אחרי שרוב החומר מפונה, ניתן יהיה לעבור עם סמרטוט על הרצפה.

להגיב