שפכטל מהיר

פעם אחת שפכטל

פעם אחת שפכטל של יעקובי הינו חומר, ידוע מאוד ברחבי העולם ובמיוחד באנגליה. לרוב באנגליה השימוש בשפכטל הינו, למטרת חיבור בין טפטים של נייר המכסים את הקירות. לא מקובל למרוח את השפכטל על כל הקיר ופשוט ישנו טפט מנייר עבה, אשר משמש כשכבת כיסוי ויישור של השטח. אזורי החיבור בין הטפטים, נמרחים בפעם אחת שפכטל ומורחים מסטיק, על אזורי הזוויות המתחברות לתקרה. השפכטל אינו מתכווץ ומותאם לכסות את המרווחים הקטנים, כאשר השפכטל אינו מחייב בשיוף והפיניש חלק מאוד.

פעם אחת שפכטל בארץ…

המחיר היקר של החומר גורם לא להיות מחוץ להישג ידיהם של בעלי מקצוע רבים, אך מעלותיו עוד לא נחשפו במלוא יכולתן. מדובר על שפכטל מעל מרקם קטיפתי ומוקצף, אשר נמרח בקלות על כל אזור ונראה חלק לגמרי, כאשר עוברים עליו עם שפכטל נירוסטה.

אין אבק!!! פעם אחת שפכטל של יעקובי אינו מתפורר לרמה של אבק ולמעשה בזמן השיוף, החומר נראה כמו פתיתי שלג לבנים. מדובר על נוחות מרבית ויכולת להתאים לעבודות מיוחדות, כאשר מדובר על שטיחים יקרים או כל רצפה עדינה.

החומר מעולה לכיסוי סדקים קלים ומילוי חורים בקירות, אך אינו מותאם להחלקת קירות שלמים ומומלץ להשתמש במקרים כאלה, בשפכטל יעודי כמו שפכטל אמריקאי. יש להכין כמובן את הקירות. על ידי פתיחת הסדקים וחריצם (מומלץ עם מברג פיליפס). יש לקלף צבע רופף ומומלץ לשייף את האזור ולאבק אותו היטב לפני מריחת החומר. בסדקים עדיף למרוח צבע אקרילי מדולל היטב לתוך הסדק, על מנת למנוע פגיעה של מליחות בשפכטל וחיזוק התשתית.

מומלץ לשייף בעזרת נייר שיוף עדין במיוחד וברוב המקרים, אין צורך בשיוף והקירות מוכנים לצביעה. לרוב יש לעבור על אזורים של התחלת השפכטל ולראות, שישנו קו אחיד עם הקירות ושאין מגרעת. השפכטל אינו מותאם לעבודות חיצוניות ומומלץ להשתמש, בשפכטל יעודי לקירות חיצוניים ולחדרים רטובים כמו חדרי אמבטיה.

להגיב