שיקום מבנים מסוכנים

שיקום מבנים לאחר הצפה

אירוע של הצפה בבית או במשרד הוא ללא ספק אירוע לא נעים, שעלול להותיר חותם על הבית ויסודותיו לאורך זמן רב. לעיתים, האירוע נגרם עקב עומס לא מתוכנן של מים בעקבות ירידת גשמים מוגברת, לעיתים, האירוע נגרם על ידי השארת ברז פתוח בבית או צנרת שהתפוצצה. כך או כך, יש לטפל בנזקי ההצפה בהקדם האפשרי.

להלן מספר עצות לשיקום מבנים לאחר הצפה:

חברת הביטוח עוזרת לכם

במקרים של הצפה, לרוב מצטברים נזקים ליסודות הבית ולחפציו. חברת הביטוח מחויבת לפצות אתכם בסכום כסף גדול, שיכסה גם את הסכום הכולל שתצטרכו לשלם עבור שיפוץ יסודי. ברוב המקרים עליכם להביא שלוש הצעות מחיר מחברות שונות, למרות שסוכן הביטוח ינסה לכוון אתכם לקבלן "הבית". באם חברת הביטוח מחייבת אתכם בשימוש בקבלן מומלץ מהחברה, זכותכם המלאה לדרוש מפקח מטעמכם, על חשבון הביטוח. בין אם בחרתם קבלן מטעמכם או בין אם מפקח, כל נזק עתידי או ביצוע לא נכון של העבודה עלול להיות באחריותכם.

אל תדחו את הטיפול

נדרש טיפול מהיר ככל האפשר בהצפת המים ובנזקיה. פנו לקבלן שיקום או חברת בנייה, שתעזור לכם לאמוד את הנזק ולייבש את הרטיבות. מים בכמות גדולה הנמצאים במבנה לאורך זמן, עלולים לגרום לנזקים גדולים ביותר: הרס ליסודות המבנה, הופעת עובש ורטיבות, סכנות בריאותיות שונות עקב הבקטריות שנוצרו בבית, נזק פנימי לרהיטים ועוד. ישנם מקרים, שבהם הנזקים לא נראים לעין, אך לאחר מספר חודשים – ניתן לגלות שהמים השחיתו את החפצים בבית באופן שאינו ניתן לתיקון. מפאת הסיבות שצוינו לעיל – מומלץ לפעול במהירות המרבית.

חברת בנייה או קבלן שיקום

כחלק מתהליך שיקום מבנים לאחר הצפה – עבדו עם חברת בנייה מקצועית שתעניק פתרון הולם לנזקי ההצפה. וודאו שהחברה מייבשת את מצע החול מתחת לריצוף בצורה איכותית. חברת בנייה מקצועית אשר תערוך בדיקת לחות, על מנת לקבוע אם צריך לייבש או להרים את כל הריצוף. במקרים של פירוק הריצוף יש להחליף לגמרי את מצע החול הישן, במצע סומסום חדש. בנוסף, חברה מקצועית שתוכלו לסמוך עליה, הינה כזו שתגיע למקום ההצפה במהירות, משום שבמקרים של הצפות, אלמנט הזמן הוא קריטי במיוחד. אם אינכם יודעים באיזו חברה לבחור – בררו וקבלו המלצות וחוות דעת מחברים ומכרים.

שימו לב לרצפות

לעיתים ההצפה חודרת דרך הרצפות עד לשכני הבית המתגוררים מתחתיכם. במקרים כאלה, ראוי להמתין מספר חודשים עד להתאדות כל הנוזלים ורק לאחר מכן, להזמין את חברת הביטוח ואת חברת השיקום.