עמית עוז בניינים

איטום חדרי אמבטיה

חדרי אמבטיה הינם החלק המורכב ביותר יחסית לשיפוץ שאר חלקי הבית, בשל התחברות מספר חלקים. ישנו נושא השילוב של חשמל ומים באותו החדר, תוך כדי שילוב קירות ואיטום הקירות ממים ולחות. כמות הלחות המיוצרת בשלב המקלחת, הינה כמות גבוהה מאוד ביחס למה שקירות יכלים לספוג ברגיל.

ישנם הרבה חומרים כמו שפכטל אמריקאי ואפילו לוחות הגבס, אשר אינם עמידים לכמות לחות גבוהה כל כך. חדרי אמבטיה צריכים להיות מתוכננים היטב, לעמידה מול הלחות וגם לפגיעה של רטיבות בקירות פנימיים. אופן התכנון צריך להתחיל משלב העיצוב של הצורה ועד לשלבי, מריחת חומרים על הקירות. על חדרי אמבטיה להיראות כמו אמבט גדול ואטום לפני שלבי הריצוף ושלבי הצביעה, או מריחת השפכטלים השונים.

חומרי איטום צריכים להיות מתואמים עם האופן שבו בונים את הקירות, כמו השימוש לשעבר בקירות גבס ירוק בחדרי אמבטיה. כאשר כיום כבר פחות משתמשים בלוחות הגבס בשל השינוי בתקנים ומעבר לשימוש, בלוחות הצמנטבורד אשר עשויים מסיבי עץ בשילוב עם צמנט.

כאשר אני נוטה להמליץ על השימוש בלוחות צמנטיים, שכן קל למרוח אחר כך חומר איטום עליהם. לוחות צמנטבורד אינם עדיין בשימוש, מאחר וצריך לדעת לעבוד איתם. בעלי מקצוע רבים אינם רגילים עדיין לשימוש בצמנטבורד וכנראה שייקח עוד זמן, עד שנראה אותם בשכיחות השווה לשימוש בגבס.

לאחר בניית הקירות או בקירות בלוקים ישנים אשר שם צריך לטייח את הקירות, צריך למרוח שתי שכבות של חומר איטום. מומלץ להשתמש בסיקה 107 במריחת שתי שכבות על גבי הרצפה והקירות, כאשר ברצפה יש לבטן את כל הצנרת של הביוב. מסביב לקירות מייצרים רולקות מעוגלות מבטון, על מנת לייצר קימור אטום לחדירת מים.

(לקריאה על חומרי איטום של סיקה)

לאחר ייבוש שלב השימוש בבטון, יש למרוח את חומר האיטום על מנת לקבל, אזור אטום לגמרי וניתן לבצע בדיקה ציפה. מבצעים לפעמים בדיקה זו, על ידי מילוי האזור במים עומדים למשך ארבעים ושמונה שעות. חדר האמבטיה יהפוך להיות אטום לגמרי כמו בריכה, כאשר אין שום רטיבות יוצאת.

במצב כזה כבר לא משנה איזה חומרים עוד נוסיף, שכן כבר יש לנו חדר אמבטיה אטום לרטיבות. כאשר יש עוד שכבה של ריצוף מלא עד התקרה וצביעה אוטמת לקירות, תוך מריחת שכבות של שפכטלים באזורי הצביעה.

יש כמובן להשתמש אך ורק בשפכטל חוץ על מנת לקבל הגנה, מהתפוררות החומר כתוצאה מלחות בהמשך. רבים לצערי בעלי המקצוע אשר עדיין מורחים שכבות של שפכטל אמריקאי, בחדרי אמבטיה ומופתעים בהמשך לדרגת ההתפוררות. שפכטל אמריקאי הינו חומר בעל רגישות גבוהה מאוד ללחות ולרטיבות, שכן מומלץ להשתמש בו בחדרי הבית אך לא בחדרי אמבטיה.

גם סוג הצבע יכול להיות מסוג איכותי כמו אקרינול בעל יכולת דחייה של עובש, שכן יש גם אפשרות להשתמש בסופר קריל ולהוסיף מוסף לעובש (פונגיצ'ק). עדיף לעושים זאת בעצמם שלא להשתמש במוסף כמו הפונגיצ'ק בשל הסכנה לחדירת החומר לעין, שכן מדובר בחומר מאוד מסוכן לעיניים.

עמית עוז

עמית עוז בניינים הינו קבלן לשיקום מבנים, עבודות גובה משולבות פיגומים וסנפלינג..