שיפוץ בניינים

צביעת בניינים

צביעת בניינים

צביעת המבנה הינה הפתרון הזול והמהיר ביותר לצורך, חידוש פני המעטפת של הבניין. ישנם ציפויים וחיפויים שונים, אשר יכולים להיחשב ליפים יותר או בעלי יכולת אטימות גבוהה יותר. מטרת צביעת הבניין אינה לאטום את הקירות, שכן צבע אקרילי אינו חומר אטימה ומניעה של חדירת רטיבות לבניין. צבע אקרילי משמש בעיקר למטרה דקורטיבית ותפקידו ליפות, את הקירות ולהעניק מראה נוצץ. כמובן שסוג הצבע צריך להיות בעל עמידות טובה, בפני מזג האוויר המשתנה לפי עונות השנה. ישנו צורך להכין את הקירות לפני צביעה, על מנת לשפר את רמת עמידותו ואת אורך החיים שלו.

עבודות הכנה לצביעת בניינים:

רוב הבניינים ממוקמים ליד כבישים סואנים אשר סופגים, עשן ופיח שחור אשר נספגים היטב לתוך הקירות. לאחר שנים רבות הקירות עטופים בפיח השחור, אשר הינו כמו אבק הדבוק לקירות. יש לנקות את כל הקירות בלחץ מים חזק במיוחד, על מנת לאפשר לחומרים חדשים להתחבר עם הקירות. לחץ המים ינקה את שכבת האבק ויאפשר, חיבור טוב יותר של חומרים חדשים, כמו פתיחת נקבוביות. לאחר שלב הניקוי מתקנים את כל הסדקים בשפכטל חיצוני, תוך כדי חריצת הסדקים ומילוי בחומר מתאים. ישנם קירות אשר מצריכים מריחה של שכבת פריימר חיצוני על בסיס טרפנטין, על מנת ליצר שכבת קישור טובה יותר. הפריימר גם מחזק את התשתית של הקיר ומעניק, משטח עבודה נוח יותר עבור החומרים החדשים.

שיטות צביעת בניינים:

שתי בעיות נלקחות בחשבון כאשר בוחרים את שיטת המריחה של החומר, כאשר נושא הגישה הינו המרכזי ביותר. שלא כמו בצביעת קירות פנימיים כאשר הכול נמצא לפנינו, כאן מדובר על קירות מרוחקים וללא גישה נוחה ברוב המקרים. הבעיה השנייה היא, חוסר היכולת לכסות את כל האזור ולמנוע טפטופי צבע על אזורים מסוימים. צבע המותז בלחץ יכול לגרום לענן של חומר, אשר עף באוויר לכל עבר וללא שליטה. צביעה בהתזה בעבודות חוץ יכולה להיות בעיה חמורה, אשר תגרום לכמות גדולה מאוד של לכלוך. ברוב המקרים ובפרט בעבודות ללא פיגום כאשר העובד, מגיע לקירות בעזרת סולם או בעזרת סנפלינג. במקרים מסוג זה הנטייה תהייה לצבוע בעזרת רולר, או מברשת המחוברת למוט שלוח עם יכולת התאמה של זווית משתנה. עדיין ישנו הצורך לעטוף את כל החלונות והמעקים של הבניין ולהגן, על רצפות ומשטחים שונים. בפיגום סגור עם ציפוי של בד ברזנט, ישנה מידת אטימות וניתן לפעמים לצבוע בעזרת איירלס.

סוגי צבעים לעבודות חוץ:

סופרקריל מ.ד (טמבור)– סופרקריל מ.ד הינו צבע מותאם במיוחד לעבודות צביעה חיצוניות, כאשר מדובר על צבע איכותי על בסיס אמולסיה אקרילית. לצבע ישנה יכולת הידבקות טובה עם משטחים שונים ועמידות לשנים ארוכות יחסית. סופרקריל מ.ד הינו צבע אשר ניתן לערבבו לגוונים שונים לפי המניפה, הצבע נחשב לחומר נושם ומותאם לאקלים הישראלי.

נירוקריל (נירלט) – הנירוקריל הינו צבע אקרילי לקירות פנים וחוץ, כאשר צבע זה מגיע במראה חלק ונחשב לחומר רחיץ. נירוקריל 2000 הינו צבע חוץ איכותי ובעל עמידות והתאמה לאקלים הישראלי, כאשר חומר זה נדבק בקלות לכל משטח ובעל יכולת כיסוי טובים.

סופר-גמיש (נירלט) – מדובר על חומר בעל יכולת אטימה וכיסוי סדקים בקירות, עם יכולת מניעת חדירת רטיבות למבנה. סופר גמיש הינו חומר בעל יכולת אלסטית, אשר מותאמת להתרחבות החומר כתגובה לחום וקור. סופר – גמיש הינו חומר על בסיס אקרילי, בעל סמיכות גבוה אך עדין ניתן להתזה על קירות חיצוניים.

רב–גמיש (טמבור) – רב-גמיש הינו חומר בעל סמיכות גבוהה ויכולת מניעת הופעת סדקים,בשל רמת האלסטיות הגבוהה של החומר. חומר זה על בסיס אקרילי מותאם לציפוי קירות חיצוניים ובעל יכולת לאטום את הקירות, מחדירת רטיבות לתוך המבנה.

להמשך קריאה בנושא שיפוץ בניינים