שיקום בטון

סוגי בטון והחלקת בטון

בטון הוא אחד מחומרי הבנייה הנפוץ ביותר בישראל וזאת בשל היותו יציב, עמיד וחסכוני. הבטון משמש את רוב הקבלנים וחברות הבנייה בארץ.

קיימים סוגים רבים ושונים של בטון:

בטון קל

ידוע גם בכינויו בטון מוקצף כיוון שיש בתוכו כמות גדולה של בועות אוויר זעירות. הוא נמכר בשוק כבר למעלה מ-60 שנים, אך מעטים יודעים על קיומו. בטון קל יכול לשמש לייצור בלוקים לבניית דיור שאינו גבוה כמו קוטג'ים.

בטון קל מציע התקנה מהירה בגלל יכולת הזרימה הגבוהה ותכונת הפילוס העצמית. קל מאוד לייצר בטון קצף קל, וזה בניגוד לסוגים אחרים של בטון הקשים יותר לייצור. המרכיבים לייצור בטון הקצף קל הם: מלט רגיל, מים וקצף. הקצף מופק באמצעות תרכיז נוזלי (סודה).

כאשר המלט, המים והקצף מתערבבים, התוצאה היא שילוב מעולה ויצירת חומר שקל לעבוד איתו. היתרונות הכללים של שימוש בבטון קל הם: בנייה מהירה יותר, התנגדות לאקלים חם וקר, מספק בידוד תרמי, מבודד אקוסטית טוב, עמידות מעולה באש ויכולת תפעול גבוהה.

בטון רזה

בטון מדולל המשמש כשכבת הפרדה מהאדמה. הבטון הרזה משמש לבנייה כחוצץ בין האדמה ליסודות המבנה, כדי שהיציקה לא תתבצע ישירות על גבי הקרקע אלא על גבי משטח עבודה נקי.

בטון רטוב הבא במגע עם אדמה עלול להיפגע ולהיסדק כאשר הוא מתייבש ומתקשה משום שהאדמה סופגת אליה חלק מהמים שבתערובת הבטון, וכך משתנה היחס בין החול,צמנט ומים שמהם מורכבים הבטון וזה מביא לתוצאה לא רצויה. בטון רזה הוא בעל חוזק נמוך ואינו יכול לשמש לצורך יציקות קונסטרוקטיביות.

יש מספר עצום של סוגי בטון, וכל צורה של בטון צריכה לעבור תהליך נכון של התקשות כדי לייעל את התכונות הפיסיקליות והכימיות הייחודיות לו. בנוסף יש להקפיד לערבב את תערובת המלט באופן יסודי על מנת לייצר בטון אחיד ובאיכות גבוהה.

כדי לוודא שהכל נעשה בצורה מושלמת, מומלץ לבצע תהליך של החלקת בטון. החלקת בטון הוא תהליך החיוני במיוחד בעת התקנת ריצוף מכל סוג שהוא. הבטון המוחלק הוא פיתרון מהיר ליצירת ריצפה יפה ואיכותית. דרך החלקת בטון תוכל להיות בטוח שהריצוף יורכב בצורה הישרה ביותר ויראה במיטבו בסיום התהליך.

מבחינה כלכלית, החלקת בטון תחסוך לך כסף כיוון שהתקנת ריצוף בבטון שאינו אחיד עלולה לגרום לטעויות שתיקונם יעלה  לך והמון. החלקת בטון מבצעת פילוס של הבטון ומונעת שקע, בטון לא אחיד, סדקים וכדומה. החלקת בטון גורמת לדחיסת הבטון לרמת צפיפות גבוהה וזה יוצר מצב של מניעת כניסת מים לבטון.

החלקת הבטון למעשה גורמת לבטון להפוך ליחידה אחת, ישרה ושטוחה. בעבר כלי הפילוס היו קשים למשתמש,הוא היה צריך לבצע את החלקת הבטון כשהוא מכופף, ולכן לא היה נהוג לבצע החלקת בטון בתדירות גבוהה כמו בימנו.

כיום כלי פילוס הבטון חדשניים הם מסייעים לעובדי הבטון לבצע את העבודה במהירות, בדייקנות ובדרך המושלמת ביותר. במידה ואתה בונה או משפץ את ביתך, אל תתפשר, תתעקש שהקבלן שלך יבצע החלקת בטון.