שיקום בטון

צמנט אפוקסי ארמטק 110 סיקה

צמנט אפוקסי ארמטק 110 סיקה
סיקה טופ ארמטק 110 צמנט אפוקסי הינו החומר החדש מבית סיקה לשימור ושיקום מבנים, להדבקה בין בטון חדש לבין בטון ישן, לציפוי אנטי קורוזיבי ולהגנה על ברזלי זיון. הסיקה טופ ארמטק 110 משמש לתיקונים במקומות בהם הותקף הברזל התחתון בבטון מזוין, וציפוי ברזל הזיון שנפגע למניעת המשך תהליך ההחלדה.

כמו כן משמש החומר להגנה על הברזל באזורים שבהם הציפוי מעל הברזל הינו דק, וכמקשר בין בטון ישן לבטון חדש, ואף כמקשר בין הבטון הקיים לשכבות תיקון וטיח. סיקה טופ ארמטק 110 מושתת הן על בסיס צמנט הן על בסיס אפוקסי.

הצמנט הינו חומר מליטה, והוא נועד לשמש בתעשיית הבניה כבסיס לחומרי הדבקה. אפוקסי, או כפי שהוא מכונה בקרב אנשי מקצוע "פולימר אפוקסידי", הינו זרז המשמש כחומר מקשה. השימוש בחומרים אפוקסיים הינו רחב היקף החל מתעשיית הצבעים והציפויים וכלה בתעשיית הבנייה, זאת בזכות הצטיינותם בכוח הדבקה רב, עמידותם המכאנית, עמידותם לקורוזיה וחום והבידוד החשמלי המעולה.

תכונותיו ויתרונותיו של הסיקה טופ ארמטק 110 צמנט אפוקסי
כל התוספים הללו נועדו להשבחת הסיקה טופ ארמטק 110 ושדרוגו, ואכן ניתן למנות מגוון רחב של יתרונות כגון אטימותו של הסיקה טופ ארמטק 110 בפני מים, קרבונציה וכלורידים, הכלת מרכיבים אינהיביטורים אנטי קורוזיביים המונעים החלדה של ברזלי הזיון, והוא בעל חוזק מכאני גבוה במיוחד על אף שאינו מכיל סולבנטים הידועים כרעילים לאדם ולסביבה.

החומר הינו נוח ביותר לשימוש, וניתן ליישום בהתזה, הברשה או גלילה על הבטון ועל הברזל גם יחד. כמו כן, הסיקה טופ ארמטק 110 צמנט אפוקסי מיוצר בטכנולוגיית אפוסם מתקדמת, המאפשרת כושר הידבקות משופר תוך שליטה בלוחות וזמני עבודה ממושכים יותר עם מגוון חומרי השיקום.

החומר מותאם ייחודית לביצוע תחת עומסים דינאמיים ומשווק אל הצרכן באריזה של 20 ק"ג המכילה שלושה מרכיבים: חלק A שהינו נוזל לבן במשקל 1.14 ק"ג, חלק B שהינו נוזל שקוף במשקל 2.86 ק"ג וחלק C במרקם של אבקה אפורה במשקל 16 ק"ג.

חיי המדף של החומר הוא שנה מיום הייצור, בתנאי שהמוצר מאוחסן באריזתו המקורית שטרם נפתחה, בתנאים יבשים ובטמפרטורה שנעה בין 5-25 מעלות צלזיוס.

סיקה טופ ארמטק 110 אפוסם- הכנת התשתית
בטרם התחלת תהליך היישום חשוב להקפיד על תשתית נקייה לחלוטין מחלקים רופפים, זיהומים או אבק על פני המשטח או כל חומר אחר העשוי להשפיע על איכות ההדבקה של הסיקה טופ ארמטק 110 אפוסם לבטון או ברזל.

כמו כן, אין ליישם את המוצר על משטחי בטון עם אימפרגנציה או סילר מבלי להיוועץ עם אנשי מקצוע מוסמכים. בטרם היישום על הברזל יש להקפיד ולהסיר אבק, חלודה, שאריות בטון, קשקשת או וכל חלק רעוע אחר אשר עשוי לפגום באיכות הידבקותו של המוצר. הכנת התשתית של הבטון והברזל עד לקבלת מצב של תשתית אחידה ויציבה תיעשה באמצעים מכאניים מתאימים כגון לחץ מים, מברשות פלדה או ניקוי חול.

לפני יישום המוצר יש לוודא ייבוש הברזל באופן מוחלט, בעוד שהיישום על הבטון דורש ביצוע "רטוב על רטוב". יש להקפיד ולנער את הרכיבים Bו- Aבטרם פתיחתם ולמזוג אותם לדלי תוך כדי ערבוב במשך כ-30 שניות באמצעים חשמליים, ולהוסיף את מרכיב C בהדרגה תוך המשך ערבוב בהתאם להוראות המפרט עד לקבלת תערובת אחידה, הומוגנית ונטולת גושים.

סיקה טופ ארמטק 110 אפוסם- שיטות יישום
בתום מזיגת החומרים והפיכתם לתערובת אחידה, יש להמתין כ-5 עד 10 דקות במטרה לגרום לכל בועות האוויר הכלואות להשתחרר, ולאפשר לחומר לייצר את הסמיכות המותאמת ליישום בהברשה.

חשוב להדגיש שאין להוסיף בשום מקרה מים אל התערובת. בנסיבות בהן משמש המוצר לצורך הגנה על מוטות זיון יש ליישם את שכבה ראשונה בעובי ממוצע של כ-1 מ"מ מסביב הברזל על ידי ציוד התזה או מברשת לאחר שברזל הזיון נוקה באופן יסודי מכל שכבות החלודה. חשוב להקפיד וליישם את השכבה השנייה רק לאחר שהשכבה הראשונה יבשה לחלוטין.

במידה והחומר משמש כפריימר מקשר בין בטונים, חובה ליישם ברטוב על רטוב באמצעות בהברשה לתוך התשתית, תוך מילוי כל השקעים וכיסי החצץ בבטון הישן. יש לבצע שכבה בעובי מינימאלי של 0.75 מ"מ. כמו כן, יש להגן על החומר מפני מים וגשם עד ליישום חומר מליטה עוקב או בטון. ליישום המוצר תחת עומסים דינאמיים יש להיוועץ באנשי מקצוע מוסמכים בטרם ביצוע היישום.

 

להמשך קריאה על שיקום בטון

עמית עוז

עמית עוז בניינים הינו קבלן לשיקום מבנים, עבודות גובה משולבות פיגומים וסנפלינג..