עמית עוז בניינים

שיפוץ מבנים במרכז

כיום אנחנו רואים ברחובות הרבה יותר בתים ששופצו והורחבו בהתאם לתמ"א 38. אנשים רבים אינם מבינים על מה כל המהומה וכן מה רע בשמירה על בניינים במראה אותנטי שהולם את "גילם" ואת השימוש הרב והתדיר שנעשה במבנים סביבנו. למעשה, התרומה של תמ"א 38 ורבים אחרים, אינה רק לעיצוב הקוסמטי של הבניין אלא יותר מכל לצורך הגברת הביטחון של הדיירים במקרה בו תשקף סכנה לחיים כתוצאה מרעידת אדמה למשל. כיום, ישנה יותר מודעות למשמעות הרבה של בנייה נכונה ובטוחה עבור הגנה על החיים שלנו. לכן, יש להבין גם את חשיבות הפעולות של שיקום מבנים וכן שיפוץ מבנים.

שיקום מבנים- לאיזה צורך?:

שיקום מבנים נעשה כאשר הבטון ספג פגיעה כלשהיא כמו למשל- קריסה של בניין בעקבות רעידת אדמה. כמו כן, שיקום מבנים נצרך במצבים נוספים כגון- שיקום מבנים עבור מבנה שלא סוים עבורו שלב הגימור ולכן נשאר פגיע לסביבה, שיקום מבנה במצבים בהם רטיבות הובילה להרס בטון ועוד. בכל אלו, יש צורך למצוא איש שמבין בתחום של שיקום מבנה. כמובן ש- שיקום מבנים מתחבר יפה מאד לתחום של שיפוץ מבנים. הרבה פעמים, חיזוק מבנים קורה בעזרת שיקום מבנים.

שיפוץ מבנים- לאיזה צורך?:

הן שיפוץ מבנים והן חיזוק מבנים, משמשים כפעולות שנועדו לסייע לשמור על האזרחים מוגנים. על ידי שיפוצי מבנים, דיירים מקבלים עוד חדרי מקלט ולכן ביטחונם נשמר עוד יותר. בצורה יותר ספציפית- חיזוק מבנים נועד על מנת להבטיח לנו שנשאר מוגנים בזמן של מלחמה או אסונות טבע. אמנם המשפחה חייבת להישאר בפנים אך מי שמסוגל לתרום בחוץ. מה טוב.

למי פונים כדי לעבור שיקום בטון במבנים מסוכנים:

ישנן חברות שמתמחות בתחום זה של שיקום מבנה מסוכן וכן בתחום של שיפוץ מבנים. לעיתים, יש צורך לפנות את הדירים המקומיים מאזור העבודה וכו'. על מנת שתהייה אפשרות לתמיד בתהליך השיפוץ.

פגיעה בעמודים, רעידת אדמה גדולה עתידה להתרחש בארץ

על פי הסיסמוגרפים התחזית שלנו בארץ לא משהו לשנים הקרובות, אולי אפילו לשנה הקרובה או לשבוע הקרוב מי יודע. שירותי החזאות מתריעים מפני רעידת אדמה גדולה מאוד אשר עתידה להתרחש בארץ וזאת בשל השבר הסורי- אפריקאי, מזג האוויר ועוד גורמים שונים בלב כדור הארץ אשר עלולים להמיט עלינו אסון.

אל תתנו לזה לתפוס אתכם לא מוכנים

מומלץ תמיד להקדים תרופה למכה, בפרט כאשר מדובר על סכנת חיים ממשית. ההתראה לגבי רעידת האדמה אינה סתמית. סביר להניח שאכן היינו מעודכנים גם ללא מצב סכנה, אולם כיום הנתונים מראים כי המצב של המבנים בארץ עגום מאוד. ישנם מבנים רבים אשר נבדקו על ידי מהנדסים והוכחו, כי במקרה של רעידת אדמה יקרסו ללא כל ספק. אל תתנו לזה לתפוס אתכם לא מוכנים וישנן אפשרויות לפתור את המצב ולהתכונן כראוי..

השבחת מבנים על פי תקני תמ"א 38

בארץ ישנם תקנים מיוחדים אשר מסבירים מהי השבחת מבנים על מנת להימנע מקריסת המבנה בעת רעידת אדמה. לעיתים השבחת מבנים אינה באה במקום חיזוק של המבנה אלא כתוספת עמידות לבניין על מנת שיהיה בטוח ללא כל ספק למגורים. השבחת מבנים מתבצעת על פי תקן ולכן יש לתת אך ורק למומחים מהתחום לעשות פעולה זו על מנת שהבית יהיה בוודאות בטיחותי לשימוש מעל לכל ספק.

עיבוי עמודי הבניין

אם מעדיפים להימנע משימוש בקבלן בנייה או, השתתפות בתוכנית תמ"א 38. ניתן לעבות את עמודי הבניין על ידי קבלן מנוסה מהתחום, בעלויות לא גבוהות כמו בבנייה וניתן לעמוד בתשלום. עיבוי העמודים מחזק את יציבות הבניין ומספק, רמה גבוהה יותר של עמידות בפני רעידות אדמה אפשריות. במקרים רבים לא רק שאין עיבוי לעמודים, ניתן לראות עמודים דקים מאוד אשר נמצאים במצב של הזנחה. רכבים לאורך השנים פגעו באופן חוזר ונשנה בעמודים וניתן, לראות סדקים ואף ברזל גלוי. במצבים מסוג זה חובה למהר ולעבות את העמוד, כמו כן יש להוסיף מסגרת ברזל על מנת להגן על העמודים בפני חבטות נוספות.

תוספת בנייה

אם אתם מעוניינים לא רק לחזק את הבית, אלא על הדרך גם לשדרג והגדיל אותו אין זו בעיה כלל- מומחים לחיזוק והשבחת מבנים הם גם ידעו כיצד לבצע לכם תוספת בנייה בקלות ובמהירות וכמובן על פי התקן. כאשר מבצעים תוספת בנייה יש כמובן לזכור כי חובה לתכנן מראש כיצד היא תהיה על מנת שהעבודה תתבצע באופן חלק ומהיר. כמו כן יש לדאוג לאישורי בנייה.

כאשר מבצעים תוספת בנייה בנוסף לחיזוק המבנה כמובן שיש לוודא כי התוספת אף היא מתאימה לתקני הבטיחות על מנת שכל הבית יהיה מוכן למקרה של רעידת אדמה- כמובן שנקווה שלא תקרה- אבל מעולם לא הזיק להתכונן מראש.

מהו שיקום מבנים?

שיקום בניניים למעשה כשמו כן הוא. שיקום מבנים נועד לשקם מבנים אשר אינם ראויים למגורים עכב סיבות של הריסת הבית על ידי נזקי טבע, שריפות, אסונות שונים ואף ישנם בתים אשר זקוקים לשיקום עכב העובדה כי נבנו באופן לא נכון וכיום הם אינם מהווים סביבה בטיחותית למגורים עבור הדיירים.

אילו בתים רצוי כי יעברו שיקום?

בדרך כלל אשר מדובר על שיפוץ של מבנה ישנן המלצות כלליות- בתים אשר בהם יש עובש, הקרמיקות שבורות, המרצפות אינן כפי שהיו בעבר, בתי בהם הבידוד אינו הולם והבית נורא קר או חם, הצטברות של עובש על הקירות, פטריות ושאר נזקים שונים- אלו נזקים אשר מצריכים שיפוץ מבנים, אולם- שיקום בתים הוא נושא שונה לחלוטין. שיקום הוא בנייה מחדש, על מנת להפוך את הבית לראוי לשימוש. בתים אשר זקוקים לשיקום הם אינן בגדר המלצה או "רצוי" אלא ניתן לראות זאת ממרחקים כי הבית המיועד אינו ראוי למגורי אדם ואף מהווה סכנה!

מי מבצע שיקום מבנים?

שיקום מבנים מתבצע על ידי אנשי מקצוע אשר נעזרים בפועלי בניין. מלאכת שיקום מבנים יכולה לקחת זמן מה עכב העובדה כי הבית אינו כשיר למגורים ולכן יש צורך בחיזוק מבנה, התערבת בתשתיות, שיקום בטון, ווידוא עם מהנדס מהם האזורים הדורשים התערבות עמוקה ועוד פולות רבות ושונות אשר אינן יכולות להתבצע על ידי חובבנים- בר אשר יכול להסתיים ללא כל ספק באסון.

שיקום בטון

שיקום בטון זוהי פעולה אשר מטרתה היא לשקם את הבטון בבית על מנת שיהיה ניתן להיות בבית בבטחה בלי דאגות כי הבטון אינו יציב מספיק. שיקום בטון זוהי פעולה אשר יש צורך בידע מקצועי רב כיד לבצע אותה ואף כוח פיזי רב, זוהי אינה פעולת שיפוץ פשוטה אולם לעיתים קרובות היא הכרחית עד מאוד על מנת להצליח לשקם בית אשר היה לא בטיחותי למגורים- ולאחר השיפוץ והשיקום הוא כבר שוב ניתן לשימוש ולמגורים ללא כל דאגה- כאשר כמובן השיפוץ נעשה בידי מקצוענים.

עמית עוז

עמית עוז בניינים הינו קבלן לשיקום מבנים, עבודות גובה משולבות פיגומים וסנפלינג..