שיפוץ בניינים

שיקום בניינים בסנפלינג

שיפוץ בניינים חיצוני יכול להיות כרוך בהקמת פיגום מסביב לבניין או שמדובר בעבודות תיקונים קלים, אשר מצריך שימוש בסנפלינג. בין אם מדובר בשחיקת החומר אשר עוטף את הקירות ובין אם מדובר בסדקים אשר מאפשרים לחדירת רטיבות, כאשר אופן הטיפול משתנה בהתאם לפגיעה. על אנשי הוועד ישנו הצורך לדעת לפנות לקבלן המתאים, על מנת לקבל את הטיפול בבעיה. אך למי פונים ואיך בוחרים את החברה המתאימה?

סנפלינג:

  1. סנפלינג אינו מותאם לעבודות טיח נרחבות או יישור קירות.
  2. סנפלינג מתאים לרוב כאשר ישנם אריחים רופפים וצריך לערוך בדיקת עמידות (נוקשים על האריחים על מנת לראות אם הם מחוברים היטב).
  3. שיטה זו מותאמת במיוחד לאיטום סדקים ותפרים, על ידי הזרקת חומר איטום לתוך הסדק.
  4. צביעה של קירות ישרים וסתימת חורים בעזרת שפכטל חוץ.
  5. איטום מסביב לחלונות ובאזורים של כניסת צנרת לתוך הדירה (בפרט לצנרת של מזגנים).

קבלן לשיפוץ בניינים:

  1. ביצוע עבודות שימור מבנים המצריכות זמן ארוך ודייקנות.
  2. ביצוע עבודות של יישור קירות וטיוח אזורים שלמים.
  3. חיפוי קירות חיצוניים על ידי אריחים או שליכט צבעוני.
  4. שיפוץ מסתורי כביסה ואזורי שירות.
  5. החלפת צנרת ביוב או חיפוי צנרת קיימת.
  6. ביצוע חידוש שפריץ וצביעה של שפריץ קיים.
  7. שיקום בטון וחיזוק המבנה.

 סנפלינג מותאם לעבודות תיקונים נקודתיים וללא שימוש בכמויות של חומר רב, לאומת עבודות של שיפוץ בניינים מלאות הכוללות הקמה של פיגום. כאשר ישנו פיגום מסביב לבניין, ניתן להרים כמות גדולה של חומר כמו טיח, בטון, שיש ועוד. ניתן לייצור סימטריה על ידי טיוח מחדש של הקירות, אך שימוש בסנפלינג אינו מאפשר לבעל המקצוע את הנגישות המתאימה.

איך בוחרים את החברה המתאימה?

אם מדובר על סנפלינג, הכי חשוב ואפילו צריך להתוות זאת כחלק מדרישות לפני התחלת העבודה, לראות ביטוח עבודה בגובה אשר הינו בתוקף. על מנת לקבל ביטוח לעבודות גובה, על בעל המקצוע מוטלת האחריות לעבור את ההכשרה המתאימה ולקבל רישיון לעבודה בגובה ורק אז ניתן לקבל ביטוח תקף. על מזמין העבודה מוטלת האחריות לבדיקה של מסמך ביטוח תקף, על מנת להגן עליו מפני אחריות במצב של תאונות.

קבלן שיפוץ בניינים חייב להיות בעל סיווג של ג-1 לפחות, על מנת שיוכל לקחת פרויקט בהיקף כזה. אומנם ישנם הרבה בעלי מקצוע אשר ינסו לעקוף את הרשויות, אך על הלקוח לערוך את הבדיקה ולבקש הצגה של ניירת מתאימה. לרוב חברות ללא סיווג מתאים, אינן לוקחות אחריות כאשר ישנם נזקים וכך גם מצב הכיסוי הביטוחי של הפרויקט ושלא לדבר על רמה של מקצועיות.

רק לסבר את האוזן על מנת לקבל סיווג של ג-1 ומעלה,  על החברה להעסיק מהנדס במשרה מלאה או כשותף מלא. כך שמדובר על אחריות גבוהה מאוד אשר יושבת על כתפיו של המהנדס ולכן ישנה, רמה גבוהה יותר של נכונות להצלחת הפרויקט ולגימור ברמה טובה.

שיקום בטון בסנפלינג

לצורך ביצוע של עבודת שיקום קורות בטון כאשר מדובר בקורות הנמצאות בגובה רב וצריך להגיע אליהן בעזרת סנפלינג, כאשר על בעל המקצוע לעבוד שעות רבות תוך היותו באוויר.

שיקום בטון בעבודות גובה הינו בעיה לא פשוטה בשל הצורך בחציבות ושימוש בחומרים אשר מתקשים מהר ולכן צריך לרוב צוות מיומן אשר רגיל לבצע עבודות שיקום בטון בגבהים, שכן גם החומרים איתם אנחנו משתמשים לרוב הינם צריכים טיפול וערבוב בשטח.

 (לקריאה מורחבת על שיקום בטון)

בעל מקצוע אשר עובד בתחום לרוב הגיע לשלב שיש לו איש צוות מנוסה והוא כבר שולט היטב בצורת העבודה, שכן אופן הקשירה של החבל הוא עם הקורה אשר עליה אנחנו עובדים.

כל טעות עלולה לגרום לפגיעה בחבל וכמובן למצב סכנה ולכן אנחנו מקפידים על אדם נוסף אשר תפקידו להגיש  חומר ולשמור עין אחת על מצב החבל ועל הקורה, כל שינוי מחייב עצירה מוחלטת של הפרויקט ולא משנה גם אם יש לוחות זמנים מלחיצים.

על הפרויקט להיעצר וצריך לבדוק מחדש את כל הציוד ולאמוד את הנזק על מנת שנוכל להמשיך בבטחה, יש גם לזרוק חומרים אשר עורבבו ולהתחיל מחדש עם חומר נקי אשר הינו בעל יכולת הדבקות טובה יותר לבטון הקיים.

לאורך כל הפרויקט הקבלן המבצע מקפיד כמובן על ביצוע נכון של מפרט העבודה לשיקום בטון כפי שמופיע במכון התקנים ועל פיו יש לעבוד שכן כל סטייה מהתקן, עלולה לפגוע או לגרום להמשך התפשטות הקורוזיה בעמודי הבטון.  שיקום בטון צריך להיות מושקע מהלב בשל הצורך להמשיך ולחצוב גם כאשר נראה כי מספיק והיד כבר התעייפה משעות של חציבות ואז כמובן ישנו הצורך לתת או קיק לצורך הסגת הרמה הגבוהה ביותר, שכן קבלן שיפוצים אשר יבצע פרויקט ברמה גבוהה יכול להסיג כמעט ברוב המקרים תוצאות ארוכות טווח.

קבלן שיפוצים אשר יבצע פרויקט שיקום בטון ללא השקעה וינסה לשפוך חומר כך סתם על הקורוזיה יקבל אחרי תקופה קצרה, המשך סדיקה של הבטון והתנפחות הטיח כלפי חוץ כך שהקירות ימשיכו לספוג רטיבות ולחות והקורוזיה תמשיך להתפשט.

מצב זה כמובן עלול לסכן את שלום דיירי הבניין ואחרים, שכן על ידי ביצוע נכון של המפרט ניתן יהיה להשיג את התוצאות הרצויות ובכך לחסוך עלויות גדולות בעתיד.

גם אם דבר זה אומר הוספת תקציב מקופת הועד לצורך ביצוע עבודה טובה יותר והרי שזה משתלם ואף הכרחי, כך שאין להקל ראש בכל הקשור לביצוע עבודות שיקום בטון על ידי מומחה לשיקום כמו שיש קבלן שיפוצים אשר מומחה לעיבוי עמודים.