כללי

שיקום מרפסות ברחוב נורדאו תא

ברחוב נורדאו ניתן לראות מבנים ישנים עם מרפסות הבנויות, מלבנים לבנות אשר יכולות עם הזמן להתפורר ולגרום לחדירה של רטיבות. בפרויקט השיקום וחיזוק המרפסות  היה מעורב מהנדס קונסטרוקטור אשר פיקח על אופי ותוכן העבודה, לצד הצורך לבטל צו מבנה מסוכן אשר הופעל כנגד הדיירים. היה צורך בתוך תשעים יום לתת מענה ולפתור את הבעיה כאשר, המרפסות מקבלות תמיכה של פיגום ברזל על מנת שלא ימשיכו לשקוע. היו אזורים עם ריקבון בברזל והעלמות החומר לגמרי, כך שהמרפסת הייתה תלויה באוויר.

אופן השיקום התחיל בגילוי הברזל על ידי סיתות וחציבה, תוך הימנעות מהרעדה של המרפסות וגרימה לקריסה. היה צורך להחדיר ברזל בקוטר שמונה עשרה וקוצים לעומק של כעשרים סנטימטרים, על מנת לקשור את המרפסות בחזרה. את הברזל הקיים שיקמנו לפי מפרט של סיקה (גילאר) הכולל את סיקה מונוטופ 610 ועם הסיקה רפ לפי מפרט מלא.

שיקום ברזל במרפסות

לאחר ביצוע שלבי השיקום קבלו קירות המרפסות, שכבת הרבצה צמנטית תחילה הכוללת דבק מיוחד של סיקה. קובעו זוויות פינה ונמרחה שכבה נוספת של טיח, בתוספת של חומר המונע חדירה רטיבות של סיקה ומשפר את חוזקו של הטיח ועמידותו.

 

לצורך גימור נמרחה שכבה של פריימר יסוד מקשר לשליכט ושכבה של, שליכט צבעוני בגוון תואם לשאר הבניין. מעקה האבן טופל בפריימר מקשר ושלוש שכבות של שפכטל חוץ ולאחר החזרתו למצב ראשוני, ניתן היה להשלים את העבודה בצביעתו בצבע אקרילי חיצוני.

 

את מעקה הברזל היה צריך לשייף היטב ולצבוע בשתי שכבות של צבע שמן, על מנת לקבל גוון לבן נקי וברק.

שיקום וגילוי הברזל