שיפוץ בניינים

שיפוץ לובי בניין

שיפוץ לובי בניין

שיפוץ לובי של בניין הוא דרך נהדרת להעלאה של ערך הבניין כולו ושל הדירות שבו. אך מעבר לכך, הוא מעניק תחושה טובה ונעימה לדיירי הבניין אשר גרים בו ועוברים בלובי שלו מידי יום ביומו. שיפוץ לובי ישן שכבר התבלה ברמה זו או אחרת מאיר מחדש את הבניין ויוצר בו אווירה נעימה. ברוב המקרים הלובי משדר את האופי והרמה של המבנה, כאשר לובי מפואר עם ריח טוב מעניק תחושת יוקרה ואיכות גבוהה.

היקף שיפוץ לובי בניין

לעיתים אנשים חושבים כי שיפוץ לובי בניין כרוך בעבודות שיפוץ נרחבות אשר דורשות גם כספים רבים וגם עבודה ארוכה ומתישה. אולם אין זה כך בהכרח. על מנת לשוות ללובי מראה מחודש ורענן ניתן להסתפק בעבודות קלות וקטנות, אם לא מעוניינים בשיפוץ נרחב. על מנת לשפץ לובי של בניין ניתן, למשל, להחליף את תיבות הדואר בתיבות חדשות, פעולה פשוטה יחסית אשר מוסיפה אור ללובי. ניתן לצבוע את הקירות של הלובי ואת המעקות של המדרגות, ניתן להחליף את דלת הלובי לדלת חדישה יותר, ניתן להוסיף אבזרים כמו מראה יפה, לוח מודעות מעוצב, עציצים וכדומה. ניתן גם לטפח את שביל הגישה ללובי, לשתול לאורכו צמחים או להוסיף לו קישוטים שונים.

עלויות שיפוץ לובי

שיפוצים אלה נעשים בעלות נמוכה יחסית, שגם היא מתחלקת בין כל דיירי הבניין, כך שהעלות לדייר היא נמוכה מאד. עם זאת, ניתן גם לערוך שיפוץ מקיף יותר בלובי, ולחדש אותו באופן מלא. שיפוץ מלא של לובי יכול לכלול עבודות כמו הריצוף בלובי וחיפוי של הקירות, הוספה של גופי תאורה והחלפה של הקודמים, במטרה ליצור תאורה יפה יותר וחזקה יותר, צביעה של הקירות בלובי, החלפה של הדלתות, של תיבות הדואר ושל מערכת האינטרקום. במקרים מסוימים ניתן גם להגדיל את הלובי וליצור אליו גישה נוחה יותר. חשוב לזכור, ששיפוץ מקיף כזה עלותו גבוהה מאד, כך שהעלות לדייר עלולה להיות גבוהה.

רק על מנת לסבר את האוזן, ניתן לומר שצביעת לובי ממוצע בצבע אקרילי יעלה בסביבות אלף חמש מאות שקלים. כל תוספת יכולה להגדיל את המחיר הבסיס, אך מדובר בהשקעה שצריכה להתבצע כל כחמש שנים בערך. ניתן להגדיל לאורך השנים את התשלום לקופת הוועד, בכמה עשרות שקלים על מנת לייצר רזרבה. כך ששיפוץ הלובי יהפוך לחלק מהוצאות התחזוקה של הבניין ובאופן שנתי, ניתן יהיה להוסיף ולשפר את נראות הלובי.

(להמשך קריאה על שיפוץ חדר מדרגות)

על פי החוק

אין צורך באישורי בנייה לצורך שיפוץ לובי בניין, כל עוד לא מרחיבים אותו. ניתן לערוך כל שינוי אפשרי בתוך המעטפת הפנימית, כולל פירוק ריצוף וחיפויים שונים בקירות. שיפוץ לובי בניין דורש הסכמה של שני שליש מדיירי הבניין, כאשר גם הדיירים שלא הסכימו חייבים בהשתתפות בהוצאות השיפוץ.

החברה לשיפור חזות העיר

רגע לפני שעוברים דף, תנו לנו לייק  :-)))))

תודה רבה…