שיפוץ בניינים

קילוף פסיפס וחיפוי מחדש

קילוף פסיפס וחיפוי מחדש היא פעולה הנעשית בדרך כלל על קירות חיצוניים בבית או בחזיתו של בניין (לקריאה על שיפוץ בניינים כנסו). לעיתים, הקיר העשוי פסיפס או אבן מתקלף כתוצאה מבלאי ממושך לאורך שנים או כתוצאה מתנאי מזג האוויר המשתנים ויש צורך לחפות את הקיר מחדש.

חיפוי הקיר מחדש לא משמש רק צורך אסתטי אלא גם צרכים רבים ונוספים כמו – מניעת חדירת רטיבות לקיר, שימור השלד של המבנה, בידוד המבנה וכדומה. בשנים האחרונות התגלו כשלים רבים עם הפסיפס בשל השחיקה, של הרובה ויכולת חדירת רטיבות. הפסיפס עלול להתחיל להתנתק מהקיר וליצור, נפיחויות אשר מאפשרות לגשם לחדור בקלות.

מדובר על פרויקט לא קטן המצריך פיגומים ועבודה מאסיבית, של סיתות הקירות על מנת לקלף את הפסיפס. יש להכין את הקירות לשכבת טיח חדשה, אשר תפקידה לישר את הקירות. באם אין שכבת הרבצה צמנטית מתחת לדבק, אליו היה מודבק הריצוף של הפסיפס, יהיה צורך לטיח גם שכבה חדשה. כך שמדובר על שכבת טיח ובמקרים של חריגות בבנייה, גם בשכבה נוספת אשר מטרתה לאטום את הקירות.

כל זאת לפני שדברנו על השכבות הסופיות אשר מטרתן, ליצור מראה דקורטיבי ופיניש נאה לעין. למעשה מדובר על חידוש ויצירת תשתית חדשה, כך שניתן יהיה למרוח שכבה של שליכט אקרילי לסיום, או שפכטל חוץ וצבע.

אם תרצו להתחיל לבצע קילוף פסיפס וחיפוי מחדש של הקיר, הנה מספר עצות שיעזרו לכם להתחיל:

  • חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע המומחים בתחום חיפוי קירות. ניתן לקבל המלצות וחוות דעת משכנים ומכרים ומרשת האינטרנט על מנת לתהות על קנקנם. אנשי מקצוע מיומנים יעזרו לכם, לבצע חיפוי קיר המתאים לקיר שלכם, לא רק מבחינה עיצובית אלא גם מבחינה בטיחותית ואיכותית.
  • ישנם שיטות שונות לחיפוי קירות, חלקן עמידות לאורך שנים ספורות וחלקן לאורך עשרות שנים. החיפוי המומלץ ביותר כיום הינו קילוף הפסיפס או הטיט הישן וחיפוי מחדש על ידי בידוד תרמי. הבידוד התרמי מאפשר הסתרת פגעים ופגמים שונים בקירות, איטום מוחלט מפגעי מזג האוויר המשתנים, מניעת חדירת רטיבות ועובש למבנה.
  • במידה ובחרתם סוג מסוים של חיפוי קיר, בין אם זה חיפוי אבן, או חיפוי באמצעות בידוד תרמי, בדקו פרמטרים נוספים לנכונות החלטתכם. בדקו דברים כמו: התאמת החיפוי לשאר הבתים באזור המגורים (לא כדאי שתבחרו חיפוי אבן לחזית החיצונית של ביתכם אם כל הבתים עשויים מעץ לדוגמא), עמידות החיפוי והאם הוא נוטה להתקלף, יכולת החיפוי לבודד מקור ומחום בצורה טובה, תחזוקת הקירות לאחר שבוצע עליהן חיפוי ועוד.
  • מומלץ להשתמש בחומרים איכותיים לאחר ביצוע חיפוי הקיר. ניתן להסיר קילופים מן הקיר ולאטום סדקים באמצעות חומר הנקרא "טיח אקרילי". חומר זה שומר על אחידות הקיר ומשמר את החיפוי לאורך שנים. כמובן שלא מומלץ לבחור את חומרי החיפוי ושימור הקירות בכוחות עצמכם. יש להתייעץ עם איש מקצוע מתחום החיפוי על מנת לקבל חוות דעת מקצועית ואמינה.