התזת שפכטל אמריקאי, איירלס

שפכטל אמריקאי דליל כמו צבע…

השפכטל האמריקאי הינו על בסיס אקרילי וניתן לדלל אותו עם מים, על ידי שימוש במערבל ידני המחובר לפטישון. על ידי הוספת המים מתקבלת תערובת דלילה כשמנת, אשר ניתן לעשות כמעט כל העלוה על הדעת איתה. טעות של מתחילים לחשוב ששפכטל אמריקאי צריך להימרח בשכבה עבה, שכן חומר זה מותאם במיוחד לשכבת פיניש דקה מאוד ולא לסתימת סדקים או יישור. לצורך יישור קירות ישנו טיח הגבס אשר, מותאם לשכבות בעובי של עד שני סנטימטרים במריחה אחת. טיח הגבס מותאם לכיסוי של בליטות וסדקים, כך שניתן בשתי שכבות לישר את הקיר. במקרים של סדקים קטנים מפוזרים, ישנו חומר כמו הקלסימו אשר מתאים לעבודה מסוג זה. אך גם לאחר שיוף הקלסימו או טיח הגבס, עדיין יהיו הקירות מחוספסים ולכן מורחים את השפכטל האמריקאי.

השכבה המדוללת של השפכטל צריכה להיות מרוחה, בעובי הדומה לשכבה של צבע סיד. לאחר מריחת החומר ניתן יהיה, לעבור עם מאלג' גדול ולגרוף שאריות של חומר, תוך כדי פיזור השפכטל בצורה שווה.

התזת שפכטל באיירלס…

לאחר הוספת כמות של כעשרים אחוז מים וערבוב בעזרת מערבל ידני, מסננים את החומר על מנת שלא יהיה חתיכות של שפכטל יבש. על ידי איירלס עם דיזה (פיה של האקדח) רגילה, ניתן יהיה להתיז את השפכטל על הקירות בקלות. מחברים את המשאבה לתוך הפח של השפכטל ובעזרת האקדח, בתנועה ישרה מצד לצד מתיזים את השפכטל. חשוב שלא יהיו אזורים עם קרחות, או אזורים עמוסי חומר בצורה לא שווה. בזמן שאדם אחד מפעיל את האיירלס, צריך לעבור מהר על הקיר בעזרת מאלג' ארוך. אותו בעל מקצוע עם המאלג', למעשה מפזר את החומר בצורה שווה וגורף שאריות מיותרות. יש לקחת בחשבון את כמות הלכלוך שהאיירלס יכול לייצר, כך שחשוב לארוז את כל הבית בניילון.

מריחת שפכטל אמריקאי על ידי רולר…

אם לא רוצים את כל הכאב ראש של האיירלס ואת רמות הלכלוך הגבוהות, ניתן יהיה להשתמש ברולר צבעים רגיל. רצוי אומנם רולר עבה כמו זה שצובעים איתו קירות עם שפריץ, כך שהרולר יכול לשאת כמות גדולה של שפכטל ולפזר אותה בצורה ישרה. בארה"ב מריחה ברולר הינה דבר שכיח מאוד והרבה בעלי מקצוע, יעדיפו זאת על פני האיירלס. הרבה יותר פשוט להתחיל לעבוד על ידי טבילת הרולר ומריחה של הקירות, אין רעש של קומפרסור או בעיות של סתימת הדיזה, על ידי חלקי חומר יבשים. אני אפילו נוהג למזוג כמו של חומר לתוך דלי ובעזרת מברשת צבע רגילה, אני מורח את הפינות בקירות עם השפכטל. פשוט טובל את השפכטל בדלי ומורח את החומר בתנועות איטיות, על מנת לאפשר לחומר להתייצב וברוב המקרים אני חוזר לשכבה נוספת לאחר ייבוש.

להגיב