התקלפות של צבע

טיפול בצבע מתקלף

צבע מתקלף הינו לרוב תוצאה של התנתקות החומר מהקיר, בשל ריבוי שכבות או שימוש לא נכון בחומרים. לרוב ניתן לראות טעויות של צביעת צבע אקרילי על צבע סיד, אשר הינו חומר אבקתי ללא יכולת הידבקות מתאימה. בתקרות רבות ניתן לראות צבע מתקלף ודבר זה שכיח מאוד, כאשר מנסים לצבוע את התקרה והקילופים נדבקים לרולר ויוצרים לכלוך בקירות. צריך לזכור שככל שהצבע יהיה סמיך יותר כך המשיכה של החומר תהיה חזקה יותר ולכן, מומלץ לעבוד עם צבע דליל באזורים כאלה.

אך ישנו צורך להכין את הקירות כאשר פוגשים במצבים של התקלפות החומר, על ידי גירוד וקילוף החומר הישן בעזרת שפכטל נירוסטה. צריך לוודא שאין שאריות של צבע ישן אשר ידבקו בשלב מאוחר יותר לרולר בזמן הצביעה. מומלץ לעבור עם נייר שיוף על מנת לגרד שבבים אחרונים ולאבק היטב בעזרת מטאטא.

יסוד מקשר (בונדרול) הינו החומר המותאם לעבודות מסוג זה ותפקידו ליצר, משטח עבודה חזק ועמיד לצביעת הקירות. תפקיד הבונדרול אשר משמש ונראה כמו דבק לבן, אותו מורחים בעזרת רולר על הקירות ומקבלים משטח בוהק המזכיר כיסוי של ניילון. עדיין מומלץ לערבב את השכבה השנייה עם מים, ביחס של שלושים אחוז מים, על מנת שצבע רופף לא יתקלף בזמן הצביעה. גם את ישנם רק מקומות בודדים אשר מראים על בעיית התקלפות, עדיין מומלץ לפחות לערבב בשכבה הראשונה את הצבע ביחס של חמישים אחוז בונדרול וצבע.

הבונדרול כתוסף לצבע מחזק את יכולתו של החומר, להדבק היטב לקירות ואת עמידותו לאורך זמן רב יותר. קירות אשר מראים סימני התקלפות, לרוב מכילים בועות אוויר אשר חושפות את עצמן בזמן הצביעה, כאשר עוברים עליהן עם הרולר. הצבע כמו מרטיב אותן והחומר פשוט נדבק לרולר וגורם לכאב ראש לא קטן, שכן צריך לעצור את העבודה ולגרד את הדבקות הצבע לקירות. לאחר יבוש האזור המתקלף, יש למרוח שכבה של שפכטל למילוי אזור הקילוף על מנת ליישר אותו מחדש. אם האזור מלא בבועות אוויר מומלץ לחזור עם מברשת ולצבוע בשתי וערב, או לדלל היטב את הצבע עם הרבה מים היחס של ארבעים אחוז לפחות.

להגיב