צבע מתקלף בתקרה (פתרון בונדרול)

צבע מתקלף בתקרה
בין אם החלטתם להזמין איש מקצוע לצביעת הבית ובין אם אתם מעדיפים את שיטת "עשה זאת בעצמך", כך או כך מומלץ שתכירו עקרונותיה של הצביעה הנכונה ואת כל האפשרויות לשדרוג הקירות.

אם בעבר נהוג היה לסייד את הבית בלבן ולאטום את הסדקים בגבס, הרי שכיום מדובר במבחר כמעט אינסופי של סוגי צבע, מוצרי שפכטל, צבעי יסוד מקשרים וחומרי מילוי שונים ומגוונים.

הטרנד הנוכחי הוא שימוש בחומרי צבע אשר נוספו להם גוונים בהתאמה אישית על ידי מכונות גיוון שניתן למצוא בכל חנות טמבור.

מצד אחד דורש השימוש האפקטיבי בכל סוגי הצבעים ידע ומיומנויות שאולי אין לכם, ולא פעם הפתרון המומלץ הוא הזמנת איש מקצוע שיצבע עבורכם את הצבע המתקלף בתקרה, אך מנגד, לעולם לא מזיק לדעת את תהליך הצביעה.

בונדרול סופר לחיזוק התשתית בקירות הבית הפנימיים
צביעת הקירות או תקרת הבית ללא כל הכנה יסודית עשויה להוביל במשך הזמן לקילופים ולסדקים בצבע. הכנה היסודית מורכבת מהסרה וגירוד יסודיים של כל הקילופים בקיר, תיקון הפינות השבורות, סתימת החורים שנגרמו ממסמרים, קידוחים וכדומה.

הטיפול בסדקים הללו דורש תחבושת למילוי סדקים הנמכרת בדרך כלל בחנויות גבס, כשהביצוע מורכב ממילוי הסדקים בחומר שמרקמו כמעין מסטיק. בשלב שלאחר מכן חובשים את המקום למניעת פתיחתם של הסדקים.

הצעד הבא כולל פירוק כל השקעים והמפסקים ומריחת חומר שמטרתו לחזק את הטיח ולמנוע פיצוצים וקילופים עתידיים. מדובר בחומר המכונה "בונדרול סופר" מבית טמבור, והוא משמש כיסוד מקשר לחיזוק התשתית בקירות הבית הפנימיים.

בונדרול סופר הינו צבע יסוד מקשר המשמש כפתרון אופטימאלי לבעיית הקירות מתקלפים. לחומר כושר התחברות וחדירה טובים אל התשתית ומשמש לחיזוקה.

בונדרול סופר- כפתרון אופטימאלי לקירות מתקלפים
סוגי תשתיות שעליהן ניתן ליישם את הבונדרול סופר הן פוליסיד, סיד, מגיק בונד, סטארבונד וכדומה, או לפני צביעה בחומרים ממשפחת הסופרקריל.

הכנת השטח מורכבת מניקוי השטח מלכלוך, אבק, שכבות רופפות ומתקלפות. יש לבחוש היטב לפני השימוש ובמהלך הצביעה. אין צורך לדלל את החומר במים.

ניתן לצבוע בהתזה רגילה, גלילה, איירלס או הברשה. יש להמתין כשעתיים לפני צביעת השכבה העליונה. חומר זה הינו בגוון שקוף צהבהב, ובמידה והזמנתם איש מקצוע, חשוב לשים לב לכך שהוא אכן משתמש בחומר זה, ולא מדובר בפחית צבע בלתי מזוהה בגוון צהבהב שאותה הוא שופך אל תוך פח צבע ריק של טמבור.

בכל מקרה, אם בחרתם להזמין איש מקצוע, עדיף שיהיה זה בעל מקצוע אמין ומיומן. סוגי הצבעים הפופולאריים ביותר עבור הקירות הם צבעי הסיד וצבעי האקריל המדוללים במים. סוגים נוספים הם הצבעים האקריליים בעלי יסוד מקשר ומשפחת הצבעים הפלסטיים.