הנחת ריצוף

רובה אפוקסית, רובה אקרילית

הריצוף שלנו מעבר לתפקידו הדקורטיבי, משמש כמערכת איטום שנייה בחדר אמבטיה וכמערכת ראשונה בשאר הבית. תפקיד הריצוף להיות אטום לחדירת מים, תוך כדי יצירת מראה דקורטיבי מרשים לגמרי. הבעיה עלולה להתפתח בחיבורים בין המרצפות (חיבורים אלו נקראים – פוגות), כך שתהייה אפשרות לחדירת רטיבות. מצב שני יכול להיות שעם השנים החומר התפורר ונעלם או שחומרים פשוטים, ספגו עובש ופיתחו כתמים אפורים. אנחנו כל הזמן שומעים על סוגים שונים של רובה, אשר הינה חומר מילוי לפוגות. בריצוף חיצוני בדרך כלל לא נהוג להשתמש ברובה וממלאים את הפוגות, בתערובת של מלט וחול. באם מדובר בריצוף על גגות המצריך דרגה גבוהה של איטום, אז המצב הוא שונה וצריך רובה איכותית מאוד..

שלוש דרכים למילוי פוגות:

  1. ריצוף חיצוני – על ידי תערובת של מלט, חול ומים ברמת דילול נוזלית. המטרה לתת לחומר לשקוע בין המרצפות, אך אינו מתאים לריצוף בקרמיקה ויש להתייעץ עם המוכרים בחניות הריצוף.
  2. רובה אקרילית – מדובר ברובה על בסיס צמנטי המגיע במצב של אבקה, זאת למעשה דרגה אחת יותר מתערובת המלט. אך עדיין מדובר בחומר אשר עלול להתפורר או להישחק עם הזמן ואינו מתאים, לחדרים רטובים או לגגות מרוצפים. רובה אקרילית נפוצה בעיקר בשל, שלל הגוונים והמחיר הנמוך של החומר ואופן המילוי המהיר של הפוגות. להבדיל מתערובת המלט והחול יש להקפיד על דילול נמוך עם מים, על מנת שהחומר יתקשה היטב והייבוש יהיה מהיר. הוספת מים בכמות גדולה ודילול החומר עלולים לגרום, לפגיעה בחומר ולהתפוררות בשלב מאוחר יותר.
  3. רובה אפוקסית – כמו עם השפכטל עץ או דבק שיש, הרובה האפוקסית מגיעה כמשחה אשר מערבבים אותה עם חומר נוסף. שני החומרים ביחד מתקשים מהר יחסית וצריך לדעת לעבוד עם החומר ולדחוס אותו היטב לתוך הפוגות. מדובר על פעולה איטית מאוד המצריכה סבלנות ועולה יותר, ביחס לרובה האקרילית. מדובר על חומר יקר יותר וזמן עבודה ארוך ולכן רבים מוותרים, על השימוש בחומר זה. רובה אפוקסית הינה חומר נדרש במיוחד לחדרים רטובים ולריצוף על גגות, שם נדרשת רמת אטימות גבוהה מהרגיל. מדובר על חומר אשר אינו מתפורר בקלות ואינה סופגת רטיבות, כך שגם עובש אינו מתפתח עם הרובה האפוקסית.

חידוש רובה…

לצורך חידוש הרובה, יש לגרד את הרובה הישנה לגמרי. מדובר על עבודת נמלים קשוחה, המצריכה זחילה על הרצפה עם סכין לגירוד. פעולת הגירוד לוקחת זמן רב וניסיון לפסוח ולנסות למרוח רובה חדשה על גבי הישנה, פשוט חסר ערך ואינו אוטם או עמיד. הרובה החדשה צריכה את הפוגות על מנת שיהיה לה מקום להיתפס וחיבור של, רובה ישנה וחדשה אינו עמיד.

חשוב לגרד על ידי סכין גירוד או דיסק יהלום, עד אשר הפוגות פתוחות לגמרי ובולטות לעין. את הרובה החדשה חשוב לדחוס היטב לתוך הפוגות, על ידי שימוש במאל'ג גומי יעודי לריצוף. כלי זה מעולה לדחיקת החומר, שכן ישנם חאפרים אשר משתמשים במגב והחומר אינו נדחק לתוך המרווחים. התוצאה הינה שחיקה מוקדמת והתפוררות החומר, תוך כדי חדירת רטיבות למצע החול מתחת לריצוף.

המשך קריאה נעימה מצוות אתר שפכטל…

להגיב