יסוד מקשר לעץ

חידוש, רענון ושיפוץ רהיטי עץ ישנים
ימים אלו של חשיבה כלכלית ומודעות אקולוגית הובילה רבים מאיתנו לשנות את האופן שבו אנו מתייחסים אל החפצים ופרטי הריהוט השונים, בעיקר כשהדבר נוגע להחלפת הרהיטים הישנים בחדשים. המציאות העכשווית היוותה קרקע פורייה לחדירת הטרנד החדש של חידוש, רענון ושיפוץ רהיטים קיימים, טרנד העשוי לשדרג משמעותית את מראה הבית, בעלות כספית נמוכה וזניחה בהשוואה לרכישת רהיט חדש.

במהלך בחירת הצבע המתאים חשוב, אמנם, להגדיר את האווירה אותה מעוניינים ליצור בחלל באמצעות בחירת מערך הגוונים המותאם, תוך התייחסות אל כל המרכיבים העיצוביים של החלל, אך חשוב גם להתייחס אל פרמטרים נוספים כגון סוג העץ ממנו מורכב הרהיט ושימושיו, תכונות החומר, רמת הספיגה וכדומה, כאשר רהיטי גן, גדרות מעץ, פרגולות ודקים דורשים טיפול שונה וצבעים מסוגים שונים בתכלית מצבעי עץ המשמשים לרהיטים בתוככי הבית כמו ארונות, שידות, דלתות ומשקופים.

יסוד מקשר לעץ
ישנם משטחים, כמו פורמייקה למשל, שלצבע הנבחר קשה מאוד להיצמד אליהם, אף אם מדובר בצבע תואם שנבחר בסיועו של איש מקצוע. בנסיבות הללו יש צורך בצביעת הרהיט בצבע יסוד מקשר לעץ וליצור חספוס של פני השטח בטרם הצביעה. אחד מצבעי היסוד המומלצים הוא צבע יסוד סינטטי לעץ מבית טמבור המשווק בגוון לבן, ומותאם ליישום עבור כל סוגי העץ.

חומר זה משמש להתחברות טובה יותר הן אל התשתית והן אל הצבעים העליונים וניחן בגמישות מרבית. צבע יסוד מקשר אחר הינו "יסוד ראשון סינטטי" מבית נירלט, ומהווה כהכנה לצבע עליון. החומר שומר על גמישותו של העץ ומעניק לצבע העליון חיבור יציב וחזק. צבע יסוד נוסף הוא צבע יסוד לעץ נגד טרמיטים של חברת Bondex שנועד להגן גם מפני חיפושיות עץ, ריקבון ועובש.
תהליך חידוש רהיטי עץ
תהליך חידוש רהיטי עץ הינו רב שלבי, כשבשלב ההתחלתי יש צורך בקילוף ושיוף כל הצבע המתקלף באמצעות נייר לטש עדין. במידה והצבע הקיים סדוק מאוד ובמצב לא טוב, יש להסירו בעזרת מסיר צבע בהתאם להוראות יצרן. השלב הבא מורכב מהחלקת העץ ותיקוני פגמים בעזרת דבק שפכטל עד לקבלת משטח אחיד וחלק.

בטרם השימוש בצבע יסוד מקשר חשוב לוודא שהמשטח נקי לחלוטין משמנים ואבק ולדלל את החומר בהתאם להוראות יצרן. בתום יישומו של הפריימר המקשר יש להמתין לייבוש סופי ולצבוע את הרהיט בשכבת הגימור העליונה שנבחרה. תהליך חידוש רהיטי עץ אינו מסובך או מורכב במיוחד אך דורש הקפדה על קריאת ההוראות המצורפות לאריזת הצבע. כמו כן, מומלץ שלא לחסוך ברכישת חומרים איכותיים ובמידת הצורך להיוועץ באיש מקצוע, על מנת להבטיח תוצאה אסתטית ואיכותית ולאורך זמן.