טיפים לעבודות שפכטל

החלטתם לשפץ את הבית בעצמכם או סתם לצבוע את הקירות ואין לכם מושג אלו חומרים לקנות ?! הזמנתם קבלן מקצועי שיבצע את העבודה עבורכם ואינכם מבינים את שפתו המקצועית ?! המומחה שלנו עושה לכם סדר בנתונים. קבלו את היתרונות והחסרונות של סוגי השפכטלים השונים

עולם הבניה התפתח בשנים האחרונות וניתן לראות בבניינים חדשים וכן בתחום השיפוצים יותר ויותר את הכוכב העולה הבא, הרי הוא קיר הגבס.

לאור שיטת העבודה המתעצמת עם קירות גבס, ניכרת התפתחות בתחום השפכטל ובסוגיו.

ניתן למצוא היום מגוון סוגי שפכטלים להחלקה, תיקון ושיפוץ הן של קירות מבלוק צמנטי ("הקירות הרגילים" המוכרים לכולנו) והן בקירות גבס.

בעבר, לפני עידן קירות הגבס, גימור הקירות נעשה באמצעות טיח רגיל (תערובת של טיט ומלט) ועליו מריחה של שכבת שליכטה רגילה (תערובת של חול ים וסיד).

לאחר מספר שנים, כאשר היו מופיעים סדקים בקירות אלו והם נדרשו לצביעה מחודשת, אופן הטיפול כהכנה לצביעה היה על ידי פתיחת הסדקים ומילוי בעזרת שפכטל גבס.

כן חברים, מדובר באותו הגבס עימו היינו יוצקים כילדים מאפרות וכדים.

החלקת קירות ברמת גימור גבוהה (כביטוי להמחשה "רמת גימור שיש") עוד לא הייתה אפשרית והעבודה עם שפכטל הגבס הייתה לא קלה, שכן החומר מתייבש מהר מידי וקשה מאוד לשייף אותו.

מאז כאמור התפתחו סוגים חדשים של חומרים, חלקם למילוי סדקים וחלקם לדרגות שונות של החלקה.

קיימים חומרים יותר רגישים לרטיבות עם פיניש חלק במיוחד לצד חומרים בעלי עמידות טובה יותר לרטיבות עם פיניש מחוספס מעט.

יש לשים לב, שהשיוף עם חומרים אלו יוצר אבק, אשר אינו בריא לנשימה, בפרט העבודה עם שפכטל אמריקאי.

טיפ ניקיון לסיום:

האבק שנוצר מהשיוף נדבק לרצפה וחשוב לטאטא אותו טוב לפני שטיפה.

אם שופכים מים בשלב מוקדם מידי האבק שוקע והופך לדבק לבן שקשה לנקות אותו, ולכן במצב כזה רצוי לתת לדבק להתייבש ולשפשף עם מטאטא קשה את הרצפה.