ברגי נירוסטה, ברגים לעיגון

ברגים ודיבלים אשר מתוכננים לחזק או לעגן אלמנטים לקירות, הופכים לבעלי ערך כאשר חוזקם תלוי באיכות החומר. ברגים מפלדה אומנם חזקים מאוד אבל באזורים מול הים, עלולים לספוג מליחות ולפתח קורוזיה, אשר מחלישה את איכות הבורג. בעיגון שיש לקירות משתמשים לרוב בברגי פלדה באורך של 12 ס"מ לפחות עם דיבל תואם, בעלי יכולת הברגה או דפיקה (העדפה תהייה הברגה לרוב, על מנת לקבע את הראש בתוך הפאזה).

ברגי נירוסטה לאומת זאת אינם מחלידים ובעלי עמידות גבוהה, מחירם אומנם יקר יותר (בסביבות 2.5 ₪ ליחידה) אך הם נחשבים לתקניים בעבודות חיזוק שיש. למעשה על פי תקן ארצי ידרשו רוב המהנדסים שימוש בברגים מנירוסטה, באזורים ליד הים ואפילו בעבודות מרוחקות יותר. העלות של החומר אומנם משחקת תפקיד ומשפיעה על התמחיר, כאשר מדובר באלפי ברגים אך יש לזכור שעלות הביצוע הינה ההוצאה הגדולה ביותר..

ברגי נירוסטה לעץ…

ברגי נירוסטה גם נחשבים לטובים ביותר בעבודות עץ או בקיבוע דק, שכן יש לצפות לרטיבות ועמידותם של ברגי הפלדה עלולים להתפורר. ראש הבורג מותאם להיות שטוח יותר, על מנת שלא ליצור לחץ על העץ ולסדוק אותו. מומלץ להשתמש במברגה איכותית על מנת להתמודד עם החוזק של העץ ובפרט בדקים איכותיים, שם ממש קשה להבריג ברגים לעומק.