משייף קירות ליישור שפכטל

טיפים לשיוף שפכטל

אין יותר גרוע מאבק לבן ודביק אשר מפוזר על כל הרצפה והקירות, כאשר כל תנועה מייצרת ענן אבק. רוב השפכטלים עשויים מאבקה המופקת מאבן, אשר עברה תהליך כל שהוא ונטחנה לרמה אבקתית. החיבור עם המים מחבר את החומר מחדש וגורם לו לחזור למצבו הטבעי וכך גם עם המלט אשר הופך בחזרה לאבן כפי שהייה.

אבק של שפכטל…

לאחר השיוף מתקבלת עננה של אבק לבן ודק במיוחד אשר מתפזר ברוח לכל כיוון וניתן לראותו, בחדרים סמוכים מפוזר על ריהוט ואביזרים. סיוט של כל אדם אשר אוהב ניקיון וברוב המקרים, אנשים רבים יעדיפו לדחות עבודות שיפוץ וצבע בשל כמויות האבק הצפויות. האבק יופיע על כל משטח וקשה מאוד לנקות אותו, בשל יכולתו להיות פעיל מחדש באם בא במגע עם מים.

דרכים לחסוך בכמות האבק…

  1. במקרים של קידוח בקיר – מומלץ להדביק נייר דבק, על האזור בו רוצים לבצע את הקידוח ומצמידים שואב אבק ליד המקדח. בדרך כלל ישנו הצורך לבצע זאת על ידי שני אנשים, כך שאחד יקדח והשני יגן על האבק.
  2. במקרים של תיקוני שפכטל קלים – כאשר מתקנים סדקים בעזרת שפכטל, יש למרוח את החומר בכמות קטנה ולגרוף, את כל השאריות של השפכטל מהקיר. לאחר גריפת העודפים של השפכטל, יתקבל משטח חלק יחסית ללא כמויות של חומר לשייף. המטרה לישר את הסדק לרמת הקיר הישר, אשר נחשב לשטח אפס. בזמן השיוף ניתן יהיה לעבוד עם שואב אבק צמוד, על מנת לאסוף כמה שיותר מהאבק, אך עדין יש לצפות לרמה מסוימת של אבק בבית.
  3. במקרים של שיוף קירות שלמים – במקרים של החלקת קירות בשפכטל אמריקאי או כל חומר אחר, יש לנסות ולאטום את החדר. ניתן לפרוש ניילון על משקוף הדלת ולהרכיב מאוורר על גבי החלון, אשר ישמש כוונטה המוציאה אוויר. רוב אבק השיוף ישאב כלפי חוץ ויצא מהחדר, כך שניתן יהיה לחסוך ביותר ממחצית האבק. ניתן גם להוסיף מכונת שיוף עם יכולת שאיבה, אשר לוקחת כמות מכובדת של השפכטל המשויף.

פרישת בד על הרצפה אינה תורמת ואף עוזרת לחומר לשקוע אל תוך הרצפה ולאחר הזזת הבד, תתקבל עננה של חומר אשר תעוף ברחבי החדר. מומלץ לפרוש קרטון מתחת לאזור העבודה על מנת, להגן על הרצפה ולרכז אחוז גבוה מהחומר הלבן. יש להימנע מהרטבת הרצפה או משימוש בסמרטוט רטוב, שכן החומר יכול כאשר בא במגע עם מים לחזור להיות פעיל ודביק מאוד. יש להקפיד על עבודה יבשה, בעזרת מטאטא ושילוב עם שואב אבק. רוב שואבי האבק, אינם בנויים לסוג זה של אבק ולכן מומלץ, לטאטא היטב את רוב החומר ולאחר מכן להתחיל לשאוב.

להגיב