צביעת ריהוט עץ

קבלת בירושה מזנון עתיק ואתם רוצים לחדש אותו ?

הייתם רוצים לרהט את הבית בסגנון ישן ועתיק, מעץ מלא ?

אתם עומדים לפני בחירה של מטבח , ומתלבטים איזה סוג עץ לבחור ?

מאז היינו ילדים לימדו אותנו היטב, שאין כמו ריהוט מעץ מלא. יותר חוזק, יותר חוסן ובעל עמידות לאורך שנים. ריהוט חזק ויציב המשדר יוקרה לצד חמימות, כמובן שהתשלום גם הוא בהתאם. אבל התמורה שמקבלים, היא הרבה יותר מרהיט עשוי סיבית או סנדוויץ ועל זה אין בכלל עוררין.

צבע שמן, חיים חדשים לרהיטים עתיקים.

רהיט שעשוי מעץ מלא כמו כיסא או שולחן, מזנון או סתם כוננית, נוכל לחדש בקלות רבה. גם אנחנו יכולים, אף שאיננו בעלי מקצוע והדבר היחיד שצבענו בחיים, היו העבודות בשיער מלאכה. מלאכת הצביעה היא קלה ופשוטה, צבע שמן הוא צבע שקל להשתמש בו והתוצאה שמתקבלת, לאחר יד או שתיים היא ממש פלא פלאות. מדובר על עבודת צביעה עדינה, בעזרת מברשת רכה בתנועה איטית ובזהירות. כל פעם כמות קטנה של צבע תיתן לכם תוצאה סופית מושלמת, שאפילו אתם עצמכם תהיו מופתעים.

עבודה מקדימה לצביעה, שיוף והכנת הרהיט.

לפני כל צביעה של רהיט עץ אתם צריכים הכנה מקדימה, החל משיוף הרהיט ותיקוני שפכטל קלים. תפקידו של השיוף לנקות את הרהיט והוא זה שמכין אותו לקבלת הצבע, דהיינו הוא מחליק את העץ וכך למעשה הצבע יוכל להיתפס היטב על הרהיט. הצביעה בצבע שמן תוכל להחזיק מעמד שנים רבות ולא תתקלו במקרים של, קילוף הצבע או קרחות ברהיטים. חשוב לציין שבלי עבודה מקדימה של שיוף הרהיט, התוצאה שתתקבל תהיה דלה וחסרת יציבות.

חידוש ריהוט עתיק, ריהוט ישן.

חשוב לדעת שבכל מה שנוגע לריהוט עתיק, אף שהוא נראה ישן וחסר חיים יכול לחזור למראה נוצץ ומחודש. ישנה אפשרות לחדש אותו בתכלית החידוש ולעשות ממנו עניין אחר לגמרי. אם לדוגמא מדובר בשולחן סלוני קטן, כזה שמונח בין הספות. לאחר שיוף טוב נבחר לו צבע חום עתיק (או בגוון דומה לספות שלנו) ונצבע אותו לאורך, תוך נתינת דגש לצבע המקורי ושמריה על אחידות. הדבר ייתן לנו גוון חום עתיק צבוע למחצה והנה לכם רהיט עץ מחודש, שהיה אמור לסיים את חייו בפח האשפה הקרוב.

קבלו טיפים מבריקים לצביעת ריהוט מעץ :

* חשוב להשתמש במדלל על בסיס טרפנטין ולקרוא היטב את הוראות הדילול של היצרן.

* אם אתם צובעים משקופים או דלתות, בהשתמשו בנייר דבק על מנת למנוע מעבר של הצבע לקירות.

 * ביד הראשונה אל תצבעו בשכבה עבה מידי,כך תמנעו נזילות וגושים על המשטח שלכם.

* תנו לצבע להתייבש היטב ! לפחות עשרים וארבע שעות ואל תמהרו לצבוע יד שנייה.

* לצורך הצביעה כדאי לרכוש מברשת טובה ואיכותית וחשוב לא פחות, לנקות את הציוד על מנת שיוכל לשמש אתכם גם בצביעה הבאה.

להגיב